Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Gondolkodtató
Mi ezt tehetjük a dugók ellen! 3. fejezet – Irányjelző
Mi ezt tehetjük a dugók ellen! 3. fejezet – Irányjelző
Hirdetés

6 részből álló napi sorozatunk 2. fejezetét olvasod.
A 0. fejezet itt!
Az 1. fejezet itt!
A 2. fejezet itt!


Bevezető

Tény és való, hogy jóval több autó van Budapesten és általában a nagyvárosokban, mint amit elbírnak. A forgalmi utak kialakítása, a lehetetlen kereszteződések, a millió gyalogátkelő felelős a dugók kialakulásáért, de csak kb. 60 százalékban.

Sajnos azt kell mondjam, hogy kb. 40 százalékban puszta figyelmetlenségből, vagy csak a vezetési rutin hiányából egymást szívatjuk, de alaposan. – írja olvasónk, T.J.

Szögezzük le, hogy egyáltalán nem vagyok közlekedési szakértő, se nem forgalom szervező.

Egy szerencsétlen balek vagyok, aki a XVIII. kerületben lakik a Ferihegy 1-es terminál környékén, és minden nap a XI. kerültebe a Galvani út környékére kell bejárnia dolgozni.

Sajnos a munkám nem engedi meg, hogy tömegközlekedjek,

de soraimból ki fog derülni, hogy ha tehetném se mennék BKV-val.

A mai reggel volt a csúcspont, ugyanis a cirka 17 kilométeres távot sikerült 1 óra 21 perc alatt produkálnom 15 KM/H-s sebességgel, több, mint 10 literes átlagfogyasztással.

Hirdetés

Volt időm töprengeni, hogy vajon miért történik ez.

Nem vagyok egy ideges vezető, a Waze már jó előre jelezte, hogy barátom, te bizony most egy másfél órás városnézésre indulsz a Ferihegyi gyorsforgalmi – Határ úti pokol – Hungária körút parkoló – Vágóhíd utca – Rákóczi híd – Szerémi utca útvonalon.

A 10 km/h-s száguldás során volt időm megfigyelni és kiértékelni, hogy vajon miért is lett Budapestből a világ legnagyobb parkolója.


3. Fejezet – Irányjelző

Felhívom a tisztelt szaktársak figyelmét, hogy az irányjelző berendezéssel

nem a kanyarodás tényét, hanem a szándékát kell jelezni.

Tehát nem a kormánnyal együtt már húzom is be, hanem indexelek, majd meggyőződök, hogy szabad-e a manőver és ezután cselekszek.

Kép: Google Street View

Vegyük a képen látható forgalmi szituációt. Vágóhíd utca, Mester utca kereszteződése:

Fogod magad, beállsz a piros X-el jelzett helyre.

A blinkert nem teszed ki, hogy te balra szeretnél menni.

Beállok mögéd a zöld X-el jelzett helyre én, aki egyenesen szeretnék menni. (Azért álltam a belsőbe, mert tudom, hogy a kereszteződés után a külső el fog fogyni.)

Lámpa zöld, te pedig az indulás pillanatában jelzed felém, hogy te balra óhajtasz menni, és elkezd derengeni valami a KRESZ oktatódtól, hogy itt bizony az egyenesen szembejövőnek veled szemben elsőbbsége van.

Jah, és még a villamos sínre se állhatsz be.

Ekkor én egy nemzetközi jelzést küldök feléd, amellyel jelzem, hogy nem megfelelően használtad az irányjelző készülékedet.

Hirdetés

ÍGY KÉNE:

Ha megállsz, kiteszed az indexet, akkor én nem fogok mögéd állni, mert a jobbra kanyarodó viszont akadálytalanul tud menni, ha nincs gyalogos, és nem állunk ott mint …. a hegyen.

Tehát még egyszer ismétlésként:
Az irányjelző berendezéssel nem a kanyarodás tényét, hanem a szándékát kell jelezni.

– Olvasónk, T.J. sorait olvastátok –

4. fejezet – Kanyarodó sávok, azaz az erősebb kutya…
(HOLNAP)

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés