Hirdetés

Gondolkodtató
Mi ezt tehetjük a dugók ellen! 2. fejezet – Meg VÉD-A-VÉDA
Mi ezt tehetjük a dugók ellen! 2. fejezet – Meg VÉD-A-VÉDA
Hirdetés

6 részből álló napi sorozatunk 2. fejezetét olvasod.
A 0. fejezet itt!
Az 1. fejezet itt!


Bevezető

Tény és való, hogy jóval több autó van Budapesten és általában a nagyvárosokban, mint amit elbírnak. A forgalmi utak kialakítása, a lehetetlen kereszteződések, a millió gyalogátkelő felelős a dugók kialakulásáért, de csak kb. 60 százalékban.

Sajnos azt kell mondjam, hogy kb. 40 százalékban puszta figyelmetlenségből, vagy csak a vezetési rutin hiányából egymást szívatjuk, de alaposan. – írja olvasónk, T.J.

Szögezzük le, hogy egyáltalán nem vagyok közlekedési szakértő, se nem forgalom szervező.

Egy szerencsétlen balek vagyok, aki a XVIII. kerületben lakik a Ferihegy 1-es terminál környékén, és minden nap a XI. kerültebe a Galvani út környékére kell bejárnia dolgozni.

Sajnos a munkám nem engedi meg, hogy tömegközlekedjek,

de soraimból ki fog derülni, hogy ha tehetném se mennék BKV-val.

A mai reggel volt a csúcspont, ugyanis a cirka 17 kilométeres távot sikerült 1 óra 21 perc alatt produkálnom 15 KM/H-s sebességgel, több, mint 10 literes átlagfogyasztással.

Hirdetés

Volt időm töprengeni, hogy vajon miért történik ez.

Nem vagyok egy ideges vezető, a Waze már jó előre jelezte, hogy barátom, te bizony most egy másfél órás városnézésre indulsz a Ferihegyi gyorsforgalmi – Határ úti pokol – Hungária körút parkoló – Vágóhíd utca – Rákóczi híd – Szerémi utca útvonalon.

A 10 km/h-s száguldás során volt időm megfigyelni és kiértékelni, hogy vajon miért is lett Budapestből a világ legnagyobb parkolója.


2. Fejezet – MegVÉD-A-VÉDA

Igenis hasznos találmány a VÉDA, és örülök, hogy vannak. – ez olvasónk, T.J. véleménye, akinek sorait olvashatjátok.

Szerkesztőségünk véleménye szerint a VÉDA-nál sokkal hatékonyabb visszatartó erejű eszközök és módszerek vannak, melyek közösség alapúak, hiszen nem állhat minden sarkon rendőr!

Azonban itt szeretnék egy kis emlékeztetőt írni autóstársaimnak:

• Lakott területen belül a megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h (kivéve ha tábla módosít le vagy fel)

• Országúton 90 km/h (tábla módosíthat)

• Autópályán 130 km/h (tábla módosíthat)

Hirdetés

A Nagykőrösi úton például, kifelé, a megengedett legnagyobb sebesség 70 km/h, tehát az OMV kút utáni VÉDA-nál NEM KELL 45 km/h-ra lelassítani.

Ha óra szerint 70-nel átmész alatta, nem fogsz bírságot kapni. Megint csak mi történik, ha a hülyeségeddel megborítod a forgalom ritmusát?

Az Illatos úti becsatlakozónál már állni fog a sor azért, mert Te indokolatlanul 70-ről 45-re fékeztél. Autópályán ez pedig nem csak idegesítő, de balesetveszélyes is.

VIDEÓ: Rettegés a kapuktól. Ezért (is) tarts megfelelő követési távolságot

– Olvasónk, T.J. sorait olvastátok –

3. fejezet – Irányjelző
(HOLNAP)

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés