6 részből álló napi sorozatunk 2. fejezetét olvasod.
A 0. fejezet itt!
Az 1. fejezet itt!
A 2. fejezet itt!
A 3. fejezet itt!
A 4. fejezet itt!
Bevezető
Tény és való, hogy jóval több autó van Budapesten és általában a nagyvárosokban, mint amit elbírnak. A forgalmi utak kialakítása, a lehetetlen kereszteződések, a millió gyalogátkelő felelős a dugók kialakulásáért, de csak kb. 60 százalékban.
Sajnos azt kell mondjam, hogy kb. 40 százalékban puszta figyelmetlenségből, vagy csak a vezetési rutin hiányából egymást szívatjuk, de alaposan. – írja olvasónk, T.J.
Szögezzük le, hogy egyáltalán nem vagyok közlekedési szakértő, se nem forgalom szervező.
Egy szerencsétlen balek vagyok, aki a XVIII. kerületben lakik a Ferihegy 1-es terminál környékén, és minden nap a XI. kerültebe a Galvani út környékére kell bejárnia dolgozni.
Sajnos a munkám nem engedi meg, hogy tömegközlekedjek,
de soraimból ki fog derülni, hogy ha tehetném se mennék BKV-val.
A mai reggel volt a csúcspont, ugyanis a cirka 17 kilométeres távot sikerült 1 óra 21 perc alatt produkálnom 15 KM/H-s sebességgel, több, mint 10 literes átlagfogyasztással.
Volt időm töprengeni, hogy vajon miért történik ez.
Nem vagyok egy ideges vezető, a Waze már jó előre jelezte, hogy barátom, te bizony most egy másfél órás városnézésre indulsz a Ferihegyi gyorsforgalmi – Határ úti pokol – Hungária körút parkoló – Vágóhíd utca – Rákóczi híd – Szerémi utca útvonalon.
A 10 km/h-s száguldás során volt időm megfigyelni és kiértékelni, hogy vajon miért is lett Budapestből a világ legnagyobb parkolója.
5 Fejezet – „KRESZteződés”
A közlekedésben elkerülhetetlen, hogy az azonos szintben lévő utak sajnos keresztezik egymást.
A tömeges emberhalál elkerülése végett, ezeket a helyeket sok helyen forgalmi jelzőlámpával biztosítják, amelyen egyértelműek a jelzések.
Ha nem, akkor pontosítsunk:
A felső jelzés egyértelmű, meg kell állni, nincs mese.
A középső már trükkös, mondom a trükköt:
Ha a felső meg a középső egyszerre világít, akkor zöld lesz, ha pedig csak a középső, akkor piros.
A sárga jelzés nem azt jelenti, hogy vissza kettő padlógáz, hanem hogy ha meg tudsz biztonsággal állni, akkor állj meg!
A legtrükkösebb a zöld. Na az aztán úgy összezavarja a Magyart, hogy teljes káosz alakul ki.
Akkor pontosítsunk. A zöld jelzés kereszteződésben azt jelenti, hogy áthaladhatsz HA MEGÁLLÁS NÉLKÜL ÁT TUDSZ MENNI A KERESZTEZŐDÉSEN.
Tehát, ha neked zöld van, de tisztán látszik, hogy nem fog előtted a sor megindulni és te leparkolsz a kereszteződés közepére, akkor a keresztbe jövők jogosan fognak szentségelni neked, hogy mekkora egy surmó vagy.
Tudod mit?
(NE!) Próbáld ki ugyanezt a mutatványt egy vasúti átjáróban.
ÖSSZEGEZVE A TELJES CIKKSOROZATOT:
Szerintem csökkenthető lenne a dugók mértéke, ha mi, autósok
betartanánk a következő pár jó tanácsot, és nem a kormánytól várnánk a segítséget:
• Ha közel laksz a munkahelyedhez (20 perc szerintem ami kibírható), és tudod a kocsit mellőzni, akkor BKV
• Ne bámészkodj a dugóban, ne hagyj 2-300 méter követési távolságot az előtted levőhöz
• Ha a kereszteződésben zöldre vált a lámpa, akkor lehetőleg ne 5 perc alatt érd el az áhított 50 km/h-t
• Használj irányjelzőt, ha kanyarodni akarsz
• Ne légy önző kretén. A többi majom nem jókedvéből áll a kanyarodó sávban
• Ne menj be a kereszteződésbe, ha nem tudsz rajta átmenni.
Arra kíváncsi lennék, ha csak 1 napig tartanánk ezt, mennyivel csökkenne a menetidő, a légszennyezés, és az egy főre jutó agyvérzések és szívrohamok száma.
– Olvasónk, T.J. sorait olvastátok –
MEGOSZTOM: