Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Gondolkodtató
Mi ezt tehetjük a dugók ellen! 0. fejezet – Ezért nem tömegközlekedünk
Mi ezt tehetjük a dugók ellen! 0. fejezet – Ezért nem tömegközlekedünk
Hirdetés

6 részből álló napi sorozatunk 0. fejezetét olvasod.
Az 1. fejezet itt!
A 2. fejezet itt!


Bevezető

Tény és való, hogy jóval több autó van Budapesten és általában a nagyvárosokban, mint amit elbírnak. A forgalmi utak kialakítása, a lehetetlen kereszteződések, a millió gyalogátkelő felelős a dugók kialakulásáért, de csak kb. 60 százalékban.

Sajnos azt kell mondjam, hogy kb. 40 százalékban puszta figyelmetlenségből, vagy csak a vezetési rutin hiányából egymást szívatjuk, de alaposan. – írja olvasónk, T.J.

Szögezzük le, hogy egyáltalán nem vagyok közlekedési szakértő, se nem forgalom szervező.

Egy szerencsétlen balek vagyok, aki a XVIII. kerületben lakik a Ferihegy 1-es terminál környékén, és minden nap a XI. kerültebe a Galvani út környékére kell bejárnia dolgozni.

Sajnos a munkám nem engedi meg, hogy tömegközlekedjek,

de soraimból ki fog derülni, hogy ha tehetném se mennék BKV-val.

A mai reggel volt a csúcspont, ugyanis a cirka 17 kilométeres távot sikerült 1 óra 21 perc alatt produkálnom 15 KM/H-s sebességgel, több, mint 10 literes átlagfogyasztással.

Hirdetés

Volt időm töprengeni, hogy vajon miért történik ez.

Nem vagyok egy ideges vezető, a Waze már jó előre jelezte, hogy barátom, te bizony most egy másfél órás városnézésre indulsz a Ferihegyi gyorsforgalmi – Határ úti pokol – Hungária körút parkoló – Vágóhíd utca – Rákóczi híd – Szerémi utca útvonalon.

A 10 km/h-s száguldás során volt időm megfigyelni és kiértékelni, hogy vajon miért is lett Budapestből a világ legnagyobb parkolója.


0. fejezet – Magyarázat, hogy miért ragaszkodunk az autóhoz

Vegyünk egy útvonalat:

XVIII kerület Ungvár utca -> XI. kerület Andor utca. 50-es villamossal mész fél órát (régi sárga, klíma nincs, a Villanytelep megállótól hering party), ami bevisz a Határ útig. Onnan MetróPótlóPokol.

A Vak Bottyán utcai kereszteződés miatt még 25 perc a Népliget, egy szintén klímátlan metrópótlón.

Majd ott átszállsz az 1-es villamosra, amivel 20 perc alatt eljutsz az Etele térig (itt, ha szerencséd van Combino jön, amin bár van klíma, de szintén tömve van).

Itt még egy átszállás a 47-es, vagy 49-es vilire, amivel 2 megállóra el is érted az uticélod max. 10 perc alatt.

Autóval, hétköznap, nem csúcsforgalomban!
10 órakor:

Kép: Google Maps

Tömegközlekedve, hétköznap, nem csúcsforgalomban!
10 órakor:

Kép: Google Maps

Számoljunk csak:

30+25+20+10: 85 perc, azaz 1 óra 25 perc.

Hirdetés

Még négy percet így is rávertem a BKK-ra kocsival úgy, hogy egyedül ültem a klímás kocsiba, és hallgattam a rádiót.

Ezért nem ülök villamosra.

– Olvasónk, T.J. sorait olvastátok –


1. fejezet – A városnéző

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés