Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Gondolkodtató
Vezetés közben is eladnak neked bármit!
Vezetés közben is eladnak neked bármit!
Hirdetés

Ülsz a kocsiban, szól a rádió, tekered a kormányt és közben a forgalom zaja is ezerrel zúg a füledbe, de ez még csak a kezdet! Vezetés közben több ezer tényezőre kell figyelned és reagálnod, minden egyes percben. A feldolgozandó ingertömeg miriádja mellett mégis bőven marad még kapacitása elmédnek egy másik tényezőre is, ami egy teljesen más helyen és időben, egy másik döntési helyzetben fejti majd ki hatását, ráadásul meglepő hatékonysággal!

Kevesen gondolnák, de autós utazásaink során a legtöbbet érézkelt tényezőnek semmi köze a kreszhez, de még csak a forgalomhoz sem! Nem árulunk el nagy titkot, de ezek a figyeleméhes útitársak maguk a közterületi hirdetések, amelyek reklámpszichológiai trükkök százaival építenek márkákat a fejünkben, és vetik el a marketing (vagy akár a közérdekű) üzenetek magvait bennünk, miközben mi a piros lámpánál várunk, vagy éppen 120-ról 140-re gyorsítunk fel az M7-es kivezetőjén.

De mik is ezek a minden rutinos vezető által jól ismert útjelzők, vagy más néven OOH (out-of-home) hirdetések, és miért jelentik egy különösen izgalmas területét a marketing szakmának?

Az OOH egyfajta titkos fegyver a brand építésben, ami célba vesz és lő, amikor csak kinézel a szélvédődön, vagy az utasoldali ablakon révedsz az elsuhanó táj látképébe.

Az óriásplakátok, citylightok, digitális kijelzők, hirdetőoszlopok, beltéri hirdetések, járműre ragasztott reklámok, vagy akár a közvilágítási oszlopokon fityegő reklámtáblák mind-mind arra várnak, hogy megkaparintsák a figyelmedet. És ez működik is!

Gondolj csak bele, hányszor kaptad már fel a fejed a volán mögül egy-egy impozáns ingatlan, wellness-szállóban eltölthető csodás hétvége, vagy akár az éhség érzetedre játszó ínycsiklandozó hamburger látványára, vagy egy az autóban is szárnyakat adó energiaital csábító sziluettjére.

A OOH hirdetések mögött komoly pszichológiai tényezők dolgoznak, ami által rendkívül sikeresen töltik be egyetlen feladatukat, a figyelem elragadását, és ezen keresztül a későbbi (vagy akár azonnali) vásárlást.

Persze mondhatod, hogy téged az ilyesmi nem érdekel, és te ezekre nem is figyelsz, de a számok mégis a marketing szakmát igazolják.

Egy átlagos autós naponta akár 500-1500 közötti hirdetéssel is találkozhat vezetés közben, függően attól, mennyi időt tölt az utakon. Ezek közül pedig jó néhány mély nyomot is hagy az agyban, egy-egy jól eltalált szlogen vagy kép hosszú időre az emlékezetbe vésődik.

Végezz el egy gyors gondolatkísérletet ennek ellenőrzésére. Idézz fel 3 olyan reklámot, amit autóból szoktál látni, például óriásplakáton. Próbálj meg emlékezni a részleteire is. Most idézz fel 3 olyan reklám anyagot, amit újságban, vagy akár a telefondon szoktál látni. Melyik képek ugrottak be konkrétabban, tisztábban és részletgazdagabban?

A szubjektív élmények mellett érdemes pár szóban a statisztikáról is szót ejteni!

A Scores Group 2022-es jelentése szerint az OOH hirdetések egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a reklámpiac tortájából Magyarországon. A digitális kijelzőkkel ellátott külterületi hirdetőtáblák akár 400%-kal hatékonyabbak lehetnek, mint a hagyományos, nyomtatott vagy online reklámok. Gondoltad volna?

Egy jól elhelyezett óriásplakátot naponta több tízezer ember lát, ami még a mai (döntően online platformokat használó) autós társadalom számára is jelentős befolyásoló tényező a fogyasztói szokások tekintetében!

Gondolj csak bele, hogy Te mennyi időt töltesz az autódban, és mennyi hirdetéssel találkozol nap mint nap. Ezek a hirdetések nem csupán díszítik a várost, hanem olyan márkákat építenek a fejedben, amelyekhez később hűséges leszel.

Ha pedig a márkaépítés tudományáról beszélünk, akkor egy ezen a területen élen járó, lendületes hazai ügynökséget is meg kell említenünk. A Barna Design egy fiatalos tervező- és kreatív ügynökség Budapest belvárosában. Csapatuk a designszakma társterületeire is kiterjedő professzionális tudással, 15 éves tervezői tapasztalattal, fáradhatatlan lendülettel segíti sikerre vinni a vállalkozásokat a legkülönbözőbb piaci szférákban, így a kültéri OOH marketing területén is.

Tetszik vagy sem, 2024-ben a közterületi hirdetések nem pusztán az offline marketing világának királyai, hanem az autósok számára állandó látképek is.

Legyen szó a városról vagy az autópályákról az OOH hirdetések szinte észrevétlenül, de mégis hatékonyan építik a márkákat elmédben.


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés