Vezetés közben is eladnak neked bármit!

Ülsz a kocsiban, szól a rádió, tekered a kormányt és közben a forgalom zaja is ezerrel zúg a füledbe, de ez még csak a kezdet! Vezetés közben több ezer tényezőre kell figyelned és reagálnod, minden egyes percben. A feldolgozandó ingertömeg miriádja mellett mégis bőven marad még kapacitása elmédnek egy másik tényezőre is, ami egy teljesen más helyen és időben, egy másik döntési helyzetben fejti majd ki hatását, ráadásul meglepő hatékonysággal!

Kevesen gondolnák, de autós utazásaink során a legtöbbet érézkelt tényezőnek semmi köze a kreszhez, de még csak a forgalomhoz sem! Nem árulunk el nagy titkot, de ezek a figyeleméhes útitársak maguk a közterületi hirdetések, amelyek reklámpszichológiai trükkök százaival építenek márkákat a fejünkben, és vetik el a marketing (vagy akár a közérdekű) üzenetek magvait bennünk, miközben mi a piros lámpánál várunk, vagy éppen 120-ról 140-re gyorsítunk fel az M7-es kivezetőjén.

De mik is ezek a minden rutinos vezető által jól ismert útjelzők, vagy más néven OOH (out-of-home) hirdetések, és miért jelentik egy különösen izgalmas területét a marketing szakmának?

Az OOH egyfajta titkos fegyver a brand építésben, ami célba vesz és lő, amikor csak kinézel a szélvédődön, vagy az utasoldali ablakon révedsz az elsuhanó táj látképébe.

Az óriásplakátok, citylightok, digitális kijelzők, hirdetőoszlopok, beltéri hirdetések, járműre ragasztott reklámok, vagy akár a közvilágítási oszlopokon fityegő reklámtáblák mind-mind arra várnak, hogy megkaparintsák a figyelmedet. És ez működik is!

Gondolj csak bele, hányszor kaptad már fel a fejed a volán mögül egy-egy impozáns ingatlan, wellness-szállóban eltölthető csodás hétvége, vagy akár az éhség érzetedre játszó ínycsiklandozó hamburger látványára, vagy egy az autóban is szárnyakat adó energiaital csábító sziluettjére.

A OOH hirdetések mögött komoly pszichológiai tényezők dolgoznak, ami által rendkívül sikeresen töltik be egyetlen feladatukat, a figyelem elragadását, és ezen keresztül a későbbi (vagy akár azonnali) vásárlást.

Persze mondhatod, hogy téged az ilyesmi nem érdekel, és te ezekre nem is figyelsz, de a számok mégis a marketing szakmát igazolják.

Egy átlagos autós naponta akár 500-1500 közötti hirdetéssel is találkozhat vezetés közben, függően attól, mennyi időt tölt az utakon. Ezek közül pedig jó néhány mély nyomot is hagy az agyban, egy-egy jól eltalált szlogen vagy kép hosszú időre az emlékezetbe vésődik.

Végezz el egy gyors gondolatkísérletet ennek ellenőrzésére. Idézz fel 3 olyan reklámot, amit autóból szoktál látni, például óriásplakáton. Próbálj meg emlékezni a részleteire is. Most idézz fel 3 olyan reklám anyagot, amit újságban, vagy akár a telefondon szoktál látni. Melyik képek ugrottak be konkrétabban, tisztábban és részletgazdagabban?

A szubjektív élmények mellett érdemes pár szóban a statisztikáról is szót ejteni!

A Scores Group 2022-es jelentése szerint az OOH hirdetések egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a reklámpiac tortájából Magyarországon. A digitális kijelzőkkel ellátott külterületi hirdetőtáblák akár 400%-kal hatékonyabbak lehetnek, mint a hagyományos, nyomtatott vagy online reklámok. Gondoltad volna?

Egy jól elhelyezett óriásplakátot naponta több tízezer ember lát, ami még a mai (döntően online platformokat használó) autós társadalom számára is jelentős befolyásoló tényező a fogyasztói szokások tekintetében!

Gondolj csak bele, hogy Te mennyi időt töltesz az autódban, és mennyi hirdetéssel találkozol nap mint nap. Ezek a hirdetések nem csupán díszítik a várost, hanem olyan márkákat építenek a fejedben, amelyekhez később hűséges leszel.

Ha pedig a márkaépítés tudományáról beszélünk, akkor egy ezen a területen élen járó, lendületes hazai ügynökséget is meg kell említenünk. A Barna Design egy fiatalos tervező- és kreatív ügynökség Budapest belvárosában. Csapatuk a designszakma társterületeire is kiterjedő professzionális tudással, 15 éves tervezői tapasztalattal, fáradhatatlan lendülettel segíti sikerre vinni a vállalkozásokat a legkülönbözőbb piaci szférákban, így a kültéri OOH marketing területén is.

Tetszik vagy sem, 2024-ben a közterületi hirdetések nem pusztán az offline marketing világának királyai, hanem az autósok számára állandó látképek is.

Legyen szó a városról vagy az autópályákról az OOH hirdetések szinte észrevétlenül, de mégis hatékonyan építik a márkákat elmédben.

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet! Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • Rendőrt és polgárőrt sodort el a benzinkúton Újpesten. Ez lett az „eredménye”

    Rendőrt és polgárőrt sodort el a benzinkúton Újpesten. Ez lett az „eredménye”


  • Hatalmas razzia: 5917 sofőrt szondáztatott meg a BRFK három nap alatt

    Hatalmas razzia: 5917 sofőrt szondáztatott meg a BRFK három nap alatt


  • Kivégezte 22 település internetét, és lekapcsolt 75 térfigyelő kamerát egy fiatal sofőr

    Kivégezte 22 település internetét, és lekapcsolt 75 térfigyelő kamerát egy fiatal sofőr


  • Cikázott az autók között, majd megtörtént a baleset Vácon

    Cikázott az autók között, majd megtörtént a baleset Vácon


  • Két szabálytalanul közlekedő nőt gázolt el az V. kerületi rendőrkapitány

    Két szabálytalanul közlekedő nőt gázolt el az V. kerületi rendőrkapitány


  • Rendőröket akart gázolni. 12 évre is börtönbe mehet

    Rendőröket akart gázolni. 12 évre is börtönbe mehet


  • Visszavették az ámokfutótól a bérelt kocsit. Olyan szinten fenyegetőzött, hogy a TEK vonult ki érte

    Visszavették az ámokfutótól a bérelt kocsit. Olyan szinten fenyegetőzött, hogy a TEK vonult ki érte


  • Elfogták a rendőrök a 4-6-os villamosnak nekifeszülő őrjöngő férfit

    Elfogták a rendőrök a 4-6-os villamosnak nekifeszülő őrjöngő férfit


  • Fedélzeti kamera rögzítette, ahogy összeomlik egy híd Dél-Koreában

    Fedélzeti kamera rögzítette, ahogy összeomlik egy híd Dél-Koreában


  • Az M1-esen rohant bele a mögötte érkező. Későn észlelhette a sebességkorlátozást

    Az M1-esen rohant bele a mögötte érkező. Későn észlelhette a sebességkorlátozást


  • Így oltották el a tűzoltók a Csepelen kigyulladt buszt

    Így oltották el a tűzoltók a Csepelen kigyulladt buszt


  • Budapest legőrültebb taxisofőrjét rögzítette egy fedélzeti kamera. A járdán előzte le a dugóban állókat

    Budapest legőrültebb taxisofőrjét rögzítette egy fedélzeti kamera. A járdán előzte le a dugóban állókat


  • Halálos baleset: Nyerges vontatóval ütközött egy BMW és egy Opel az 51-es úton

    Halálos baleset: Nyerges vontatóval ütközött egy BMW és egy Opel az 51-es úton


  • Felmérés: A legtöbben maximum ennyiért tudnának használt autót venni

    Felmérés: A legtöbben maximum ennyiért tudnának használt autót venni


  • Kamera rögzítette: Letarolta a kerítést Dömsödön, ömleni kezdett a gáz

    Kamera rögzítette: Letarolta a kerítést Dömsödön, ömleni kezdett a gáz