Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Gondolkodtató
Van, amikor biztosra érzed: Ez meg akart ölni!
Van, amikor biztosra érzed: Ez meg akart ölni!
Hirdetés

Ez egy cikk és nem videó, ami nem véletlen. Amit hirtelen felindulásból kiadtam volna magamból videós formában, azt nem ette volna meg egyetlen videós szolgáltató robotja sem, maximum akkor, ha 5 perc folyamatos sípolás a kommentár, töménytelen mennyiségű vizuális, amorf artikuláció kíséretében.

2 hónap alatt 3 ezer kilométer. Ennyit tettem az általam június 30-án újonnan vásárolt 50ccm-es Vespa Primaverába.

Készült róla Budapest-Balaton videó, amit elsősorban a hangulat és a kalandvágy szült. Sokaknak tetszet, talán leginkább a hangulata miatt. Örülök, ha sikerült átadni az érzést.

Igen, a jó időben érdemes kiszakadni a karosszériából és megtapasztalni máshogyan a közlekedés élményét. Igen, élményét!

Egyszer Talmácsi Gábor (Talma) mondta nekem egy közös interjúnkat követően az ATV székház előtt, hogy ő imád vezetni és motorozni. Neki minden út egy élmény, ezért nem idegeskedik. Érdemes ezen elgondolkodni, hogy mivé váltál a jogsid megszerzését követő években.

Meséltem városi tapasztalatokat is ebben a videóban, sőt a rendőr is megállított már.

Összefoglalva: A 3 ezer kilométer alatt (ebből kb. 2 ezer Budapest külváros és belváros is).
Attól függetlenül, hogy 1-2 buszvezető, főként kényszer szülte okokból (jöttek szemből) rámhúzta a kormányt és enyhén fékeznem kellett, hogy ne sodorjon le az útról, különösebb veszélyes helyzetem nem volt, ami feltehetőleg a kezdő óvatosságomnak is betudható.

Ez az érzés és állapot egészen máig, augusztus 31-ig tartott.

Mai napon ugyanis az Üllői úton, a centrum felé haladva az Ecseri úti kereszteződést követően

konkrétan éreztem, hogy találkoztam azzal a fajta figurával, aki a – ránézésre – 15 éves Volvojában ülve érkezett meg mögém abban a tudatban, hogy a sáv az övé és ezt mindenáron meg is mutatja.

Ezen a ponton őszinte leszek: Nem maradt más nekem, csak a fröcsögés…. Motoron ugyanis nem igazán kezded el a fedélzeti kamerás macerát, amit többnyire akciókamerás formában szoktak a sisakra rögzíteni az elvetemültebb kollégák. (talán nekik van igazuk)

Aki robogózik/motorozik/segédmotor kerékpározik, az tudja, hogy a rettenetes minőségű utak leginkább a jobb oldalon a legszarabbak. Ennek egyszerű oka, hogy arra folyik le a víz és a négykerekű járművek azt a vályút teszik tönkre leginkább és leggyorsabban.

Emiatt akkor is a sáv közepén próbálsz haladni, ha csak 50-nel tudsz menni az smkp-val, mert ha nem így teszel, akkor sajnos 3 percenként fogsz elesni és elmegy tőle a kedved, hogy csökkentsd az undorítóan nagy forgalmi terhelését a városnak. Tehát garantáltan és villámgyorsan fogsz bekötött fejjel visszaülni az autóba, ha még megteheted…
Esetünkben nem ezért haladtam egyébként középen, hanem mivel elválik kétfelé a sáv, jeleztem, hogy balra tartok és nem a Népliget felé, azaz NEM a híd mellé (irányjelzővel is). Igen, te Tahó, ezért mentem középen!

Történt hát, hogy mertem a külső sáv közepét használni kb. 48-cal, ami vélhetőleg őrjöngő rohamot válthatott ki a szakadék Volvo rosszindulatú sofőrjéből. Sajnos nem vettem ezt a tükörben észre és talán ez volt a legnagyobb hiba! Tudom és alkalmazom is, hogy szinte többet nézek a tükörbe, mint előre. Mindig szeretem tudni, hogy mi történik körülöttem. Ez egy egészséges kíváncsiság.

Most pont nem ezt tettem és kifogtam őt, a tahó állatot. Emiatt érhetett az a meglepetés, hogy amint mellém ért 2 centire, konkrétan rámhúzta a kormányt, gondolván… menekülj paraszt…

Szerencsére volt hová menekülnöm, mivel a saját sávom mellett még a bringasáv is mellettem volt (amit valami furcsa oknál fogva smkp-val sem használhatunk, pedig egy fokkal jobban ki lenne használva)

Ahogy az lenni szokott, a Nagyvárad téren nyilván utolértem, hiszen ezek a fatökű figurák képtelenek megérteni, hogy semmi jelentősége annak, hogy 64-gyel mész  – főleg 20 másodpercen át – , vagy 48-cal. Lényeg, hogy ő megmutatta.

Hirdetés

Adrenalinnal felöntött aggyal érkeztem meg mellé. Persze ott állt a sorban a sunyi pofájával, a kanyarodósávban. Nyilván az összes létező elegáns és kevésbé emberi igazságosztás lepörgött a fejemben mire melléértem, de sajnos csak annyi tellett tőlem, hogy eltorzult arccal, szánalmasan elküldjem a jó büdös k….. a..ba és nemzetközi jelzésekkel illessem. Utólag még 30 percig azon agyaltam, hogy ez roppant proli volt és inkább mást kellett volna tennem, de ilyenkor idegbe vagy és előjönnek a legprimitívebb ösztönök.

Változás? Lesz-e? Mikor várható?

Amíg a körülötted közlekedő csak egy újabb probléma a fejedben a hiteleid (sajnos nekem is van bőven), meg a kifizetetlen számláid után, addig ez nem fog változni!

Ki kéne őt szűrni a forgalomból? Igen! Mással is megteszi ezt? Igen! Feljelenteném? Igen!

Végre egyre többet beszél -rajtunk kívül – más is a médiában és közéletben arról, hogy a legnagyobb probléma a közlekedésben a pszichológiai alkalmatlanság. Bizony így van, de, hogy erre mi lesz a bevált megoldás egy olyan országban, mint hazánk, azt csak a jó ég tudja.

VÉGRE: Egyre inkább szó van róla, hogy pszichológiai vizsgálathoz kötnék a jogosítványszerzést


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés