Mindkét eset 2-án, szerdán, kicsivel 3 óra után történt, mindössze néhány perces eltéréssel.
Egyik olvasónk fedélzeti kamerája Debrecenben, míg egy másiké Budapesten rögzített egy-egy olyan manővert,
ami ellen zéró toleranciát szükséges hirdetni és minden jogi eszközzel megfékezni az így közlekedő, direkt szabályszegő közlekedőtársakat.
Ez alatt azt értjük, hogy a fedélzeti kamera felvételek alapján az ilyen esetekben meg kell tenni a szükséges lépéseket, Nektek, akiknek az eszközei digitális tanúk. A rendőrséggel folyamatosan együttműködve van értelme annak, amit csinálunk.
Ezek az emberek ugyanis tudatosan veszélyeztetik nap mint nap a környezetüket, titeket, a családtagjaitokat. Ez náluk életforma. Kifejezetten ritka, hogy valaki egyszer-egyszer, vagy adott esetben valós vészhelyzet miatt vezet így.
KAPCSOLÓDÓ:
Társadalmi cél kell legyen a direkt szabályszegők kiszűrése.
Sokan félreértitek: Nem arról van szó, hogy feljelentsék az emberek egy indexelés hiánya miatt egymást
Az objektív felelősségvállalás értelmében a következő esetekben NEM SZÜKSÉGES a rendőrségnek kinyomozni azt, hogy ki vezette az autót.
Ezekben az esetekben egyszerűen a rendszám alapján kapja az üzembentartó a csekket, ami alól csak két esetben lehet kibújni:
- Ha járművét a szabályszegés időpontját megelőzően ellopták és ezt már jelezte a hatóságoknak.
- Ha a gépjárművet az üzemben tartó a szabályszegést megelőzően másnak adta kölcsön, és erről mindkettőjük által aláírt, hivatalos dokumentum született, vagy a menetlevél igazolja. Tehát ha valaki arra hivatkozik a közigazgatási eljárás során, hogy a járművet nem ő vezette, akkor csak a fenti feltételek teljesülése esetén mentesül a bírság megfizetése alól. Ha nem, akkor bizony ki kell fizetnie a bírságot az üzemben tartónak/tulajdonosnak.
A 2008-ban hatályba lépett törvény alapján a gépjármű üzemben tartója felel ugyanis azért, hogy:
- a megengedett legnagyobb sebességre,
- a vasúti átjárón való áthaladásra,
- a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire,
- a járművel történő megállásra és várakozásra,
- az autópálya leállósávjának igénybevételére,
- a behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra,
- a természet védelmére vonatkozó előírásokat
a járművel betartsák.