6 részből álló napi sorozatunk 2. fejezetét olvasod.
A 0. fejezet itt!
Az 1. fejezet itt!
A 2. fejezet itt!
Bevezető
Tény és való, hogy jóval több autó van Budapesten és általában a nagyvárosokban, mint amit elbírnak. A forgalmi utak kialakítása, a lehetetlen kereszteződések, a millió gyalogátkelő felelős a dugók kialakulásáért, de csak kb. 60 százalékban.
Sajnos azt kell mondjam, hogy kb. 40 százalékban puszta figyelmetlenségből, vagy csak a vezetési rutin hiányából egymást szívatjuk, de alaposan. – írja olvasónk, T.J.
Szögezzük le, hogy egyáltalán nem vagyok közlekedési szakértő, se nem forgalom szervező.
Egy szerencsétlen balek vagyok, aki a XVIII. kerületben lakik a Ferihegy 1-es terminál környékén, és minden nap a XI. kerültebe a Galvani út környékére kell bejárnia dolgozni.
Sajnos a munkám nem engedi meg, hogy tömegközlekedjek,
de soraimból ki fog derülni, hogy ha tehetném se mennék BKV-val.
A mai reggel volt a csúcspont, ugyanis a cirka 17 kilométeres távot sikerült 1 óra 21 perc alatt produkálnom 15 KM/H-s sebességgel, több, mint 10 literes átlagfogyasztással.
Volt időm töprengeni, hogy vajon miért történik ez.
Nem vagyok egy ideges vezető, a Waze már jó előre jelezte, hogy barátom, te bizony most egy másfél órás városnézésre indulsz a Ferihegyi gyorsforgalmi – Határ úti pokol – Hungária körút parkoló – Vágóhíd utca – Rákóczi híd – Szerémi utca útvonalon.
A 10 km/h-s száguldás során volt időm megfigyelni és kiértékelni, hogy vajon miért is lett Budapestből a világ legnagyobb parkolója.
3. Fejezet – Irányjelző
Felhívom a tisztelt szaktársak figyelmét, hogy az irányjelző berendezéssel
nem a kanyarodás tényét, hanem a szándékát kell jelezni.
Tehát nem a kormánnyal együtt már húzom is be, hanem indexelek, majd meggyőződök, hogy szabad-e a manőver és ezután cselekszek.
Vegyük a képen látható forgalmi szituációt. Vágóhíd utca, Mester utca kereszteződése:
Fogod magad, beállsz a piros X-el jelzett helyre.
A blinkert nem teszed ki, hogy te balra szeretnél menni.
Beállok mögéd a zöld X-el jelzett helyre én, aki egyenesen szeretnék menni. (Azért álltam a belsőbe, mert tudom, hogy a kereszteződés után a külső el fog fogyni.)
Lámpa zöld, te pedig az indulás pillanatában jelzed felém, hogy te balra óhajtasz menni, és elkezd derengeni valami a KRESZ oktatódtól, hogy itt bizony az egyenesen szembejövőnek veled szemben elsőbbsége van.
Jah, és még a villamos sínre se állhatsz be.
Ekkor én egy nemzetközi jelzést küldök feléd, amellyel jelzem, hogy nem megfelelően használtad az irányjelző készülékedet.
ÍGY KÉNE:
Ha megállsz, kiteszed az indexet, akkor én nem fogok mögéd állni, mert a jobbra kanyarodó viszont akadálytalanul tud menni, ha nincs gyalogos, és nem állunk ott mint …. a hegyen.
Tehát még egyszer ismétlésként:
Az irányjelző berendezéssel nem a kanyarodás tényét, hanem a szándékát kell jelezni.
– Olvasónk, T.J. sorait olvastátok –
4. fejezet – Kanyarodó sávok, azaz az erősebb kutya…
(HOLNAP)
MEGOSZTOM: