A kereskedők nem tudtak nagyobb készleteket felhalmozni július 1-ig, de az ígéretek szerint mindenkinek fog jutni autó, aki vásárolna. Idén tízezer is lehet azoknak a száma, akik a nagycsaládok autóvásárlási támogatásával keresik fel az autószalonokat – írja a penzcentrum.hu
Ötezer szerződést köthetnek meg, és mintegy háromezer járművet fognak átadni a vevőknek – mondta a Magyar Nemzetnek Gablini Gábor a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke.
A márkakereskedők nem tudtak nagyobb készletet felhalmozni: az év második felében várhatóan szigorodnak az uniós kibocsátási normák. Így azután eladhatatlanná válnának a korábbi motorral felszerelt autók.
De ha nem is a 3 és fél éves támogatási időszak kezdetén, később lesz elég autó – ígérte Gablini Gábor. A kereskedők arra számítanak, hogy nagy számban három-négy hét múlva jelennek meg a leendő vevők az állami támogatásra jogosító igazolással.
A vásárláshoz azonban más feltételeknek is teljesülni-e kell, például szükség lesz saját forrásra, vagy arra, hogy a vevő hitelképes legyen.
A márkakereskedők már februárban megkeresték a Magyar Lízingszövetséget és a Magyar Biztosítók Szövetségét, hogy dolgozzanak ki akadálymentesített termékeket a nagycsaládosok részére: így mostanra elérhető családbarát casco, egyszerűsített hitelügyintézés és egyedi ajánlatok keretében kínált hétüléses modellek.
Az új autók piacán meglehetősen széles a hétülésesek kínálata: olcsóbbak a kisáruszállítók személyautóvá átépített változatai, a Dacia Lodgy, a FIAT Doblo Panorama vagy Citroen, Peugeot és Opel családi modellek, melyek 4-6 millió forintba kerülnek.
A vételárnak legfeljebb a felét teheteti ki a támogatás, és az ötmilliós határnál bő másfél millióval drágábban elérhetők az igazi személyautók egyterű változatai is: a legolcsóbb az Opel Zafira (6,7 millió forint). A VW Touran kilencmillió körül van, ahogy a Ford Galaxy és S-Max is.
Forrás: penzcentrum.hu
MEGOSZTOM: