VILÁGGÁ KÜRTÖLNÉD?
Küldd be nekünk itt:
videó, fotó, bármi...

Újabb fejlemény: Jelenleg nincs hatályos hitelesítési engedély a civil elfogóautókban, egyes források szerint


SOS Mobilgumis
SOS Autóklíma töltés
hirdetés

Az elmúlt 1 hétben sokat foglalkoztunk a jelöletlen, civilnek látszó rendőrségi elfogóautókkal és most újabb infók kerültek napvilágra ezzel kapcsolatban! Több Facebook bejegyzés születik arról is, hogy direkt provokálják az autósokat a szabálytalanság elkövetésére!

Frissítés a cikk végén!!!

Az 24.hu információi szerint már nincs hatályos hitelesítési engedély azokra a régi típusú traffipaxokra, amelyeket a rendőrség az elmúlt hetekben kezdett újra használni a közutakon cirkáló civil személyautóiban.

A sebességmérőket valójában már évekkel ezelőtt leselejtezték, mert az országos Véda-hálózattól eltérően nem képesek online továbbítani a gyorshajtókról készült videofelvételeket. A zárt adathálózatot azért fejlesztettek ki, hogy biztonságos legyen az adatkezelés, és ne lehessen belenyúlni a rendszerbe.

A rendőrség közölte, hogy a civilnek álcázott szolgálati autókat olyan készülékekkel szerelték fel, amelyek menet közben is képesek bemérni a gépkocsik sebességét. A police.hu oldalon pontosan meg is jelölték: a FámaLézer típusú eszközökről van szó, amelyeket április közepére „felújítottak és hitelesítettek”.

Csakhogy a 2000-es évek elején kifejlesztett FámaLézer már nem is szerepel a kormányhivatal adatbázisában a hitelesítési engedéllyel rendelkező sebességmérő készüléktípusok között.

A Budapest Főváros Kormányhivatalának Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztályánál, amely 2017-ben átvette Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal feladatait, jelenleg öt engedélyes típust tartanak nyilván, amelyek az ARH Informatikai Zrt. és a Jenoptik Gmbh. termékei közül kerületek ki. A FámaLézer legmodernebb, III. generációs VHT-507 típusának hitelesítési engedélye információink szerint két éve lejárt.

A FámaLézer különböző változataiból 2008-ig mintegy 100 darab került Magyarországra, de a jogszabályi változások miatt idővel leselejtezték őket.

A sebességmérő eszközökre vonatkozó magyar előírások szerint az alkalmazott traffipaxoknak képesnek kell lenniük arra, hogy az adatokat valós időben online kapcsolattal továbbítsák a rendőrség központi feldolgozó rendszerébe, ezen kívül azt is biztosítaniuk kell, hogy a felvételt utólagosan ne lehessen módosítani.

A Véda-rendszer intelligens kamerahálózat mobil, illetve országszerte telepített több mint 300 fix készüléke a gyorshajtásról készült felvételeket egy egész adatcsomaggal együtt automatikusan küldi Vásárosnaményba, a Közlekedésbiztonsági Automatizált Feldolgozó és Információs Rendszerbe. Az adatcsomag részét képezi a jármű rendszáma, a honossága, az autó sebessége, a felvétel helyének GPS koordinátái és a felvétel időpontja.

A civil rendőrautók újra üzembe helyezett traffipaxai azonban még egy korábbi generációhoz tartozó eszközpark részei, a videókat SD kártyán manuálisan lehet kártyaolvasóval rendelkező számítógépre vinni.

A lézeres FámaLézer termékcsaládot kifejlesztő és gyártó budapesti Video HT Kft. 2011 környékén előállt egy online kapcsolatra képes változattal is. A darabonként 4 millió forintba kerülő FámaLézer III. VHT-507/DP-t akkor fejlesztette ki a cég, amikor úgy tűnt, magántraffipaxok üzemeltetésére is lehetőség lesz Magyarországon.

A végén mégsem tudjuk semmire sem használni, mivel az ORFK egyetlen szerződést sem kötött, a legutolsó hírek szerint nem is fog

– nyilatkozta annak idején a cég ügyvezető igazgatója. Ezt a típust azonban autókban most sem tudná használni a rendőrség, mert csak álló helyzetből képes méréseket végezni.

A police.hu oldalán közzétett videofelvételekből egyébként az is jól látható, hogy a régebbi technológia komoly képstabilizációs problémákkal küzd.

Menet közben a mérősugarat néha csak pillanatokra sikerül a kiszemelt gépkocsira irányítani, ráadásul a felvételeken nem látszanak azok az információk sem, amelyek normál esetben az adatcsomag részét képezik, és szükségesek ahhoz, hogy a felvétel a bíróság előtt használható bizonyíték legyen egy pénzbüntetéssel járó szabálysértési ügyben.

A rendőrség honlapján nincs nyoma annak, hogy 2018 első negyedévében nagyobb összeget költöttek volna a húsz civil autó felszerelésére.

Az 5 millió forint feletti szerződések között csupán a Véda-rendszert üzemeltető ARH Informatikai Zrt. szerepel a sebességmérő kategóriában. A cégnek a következő négy éves időszakra 4,7 milliárd forintot fizettek ki a fix kamerák karbantartására.

A mobil traffipaxokkal kapcsolatos kérdésekkel megkerestük a rendőrséget is, de egyelőre nem kaptunk választ. – írja az 24.hu

Forrás: https://24.hu/belfold/2018/05/28/traffipax-rendorseg-civil-autok/

FRISSÍTÉS: A rendőrség közleményben reagált.

“A cikk állításaival ellentétben a FámaLézer készülékeket a rendőrség soha nem selejtezte, használatukat a VÉDA rendszer üzembe állításakor felfüggesztette. A FámaLézer eszközöket 2018. április 16-i felszerelésüket megelőzően felújították és hitelesítették.

A mérésügyről szóló 1991. évi XLV. törvény 10. § (3) bekezdése alapján a hitelesítés tényét a mérőeszközön elhelyezett törvényes tanúsító jel és/vagy hitelesítési bizonyítvány tanúsítja. A hitelesítési bizonyítvány másolata minden esetben rendelkezésre áll a mérés helyszínén, illetve a tanúsító jel elhelyezésre került minden egyes sebességmérő készüléken, melyről a megállítást követően, a jogsértésekről készített felvételek megtekintésekor mindenki meggyőződhet. A hiteles mérésnek nem feltétele, hogy a hitelesítésre feljogosított hivatal honlapján az ezzel kapcsolatos információ elérhető legyen.

A cikk szerint „A sebességmérő eszközökre vonatkozó magyar előírások szerint az alkalmazott traffipaxoknak képesnek kell lenniük arra, hogy az adatokat valós időben online kapcsolattal továbbítsák a rendőrség központi feldolgozó rendszerébe, ezen kívül azt is biztosítaniuk kell, hogy a felvételt utólagosan ne lehessen módosítani.”

A valóság ezzel szemben az, hogy a cikkben említett feltételeket kizárólag a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 21. §-a – a gépjármű üzembentartójának ún. objektív felelőssége – alapján indult eljárásokban kell biztosítani. A FámaLézer készülékeket viszont kizárólag a járművezető felelősségén alapuló eljárások lefolytatására alkalmazza a rendőrség.”

MEGOSZTOM:

Ne kockáztass, vegyél kamerát itt:

hirdetés

Figyelem!

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Tetszik oldalunk?

Támogatóink

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Itt is kövess…


KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ

CSATLAKOZZ ITT:


INKÁBB VIDEÓT NÉZNÉL, MINT OLVASNÁL???
IRATKOZZ FEL:


VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:



AUTÓTESZTEKKEL
csatornánkon várunk
89.5 Music FM Fittikémmel

Legfrissebb

Hirdess nálunk

TURBÓZD FEL VELÜNK CÉGED KOMPLETT KAMPÁNNYAL

Banner PR cikk Termék, szolgáltatás bemutatás (Élő, vagy vágott videó)

Kérj egy ajánlatot ide kattintva!

Társ-oldalaink




e-autosok.hu
Elektromos autók – Tesztek – Hírek

Vélemény, hozzászólás?