Ahogy arról korábban írtunk, Magyarország legnépszerűbb autója, a 2018-as komolyabb ráncfelvarrás után ismét megújul egy kicsit.
Zöld rendszámot nyilván nem kap, mivel a Vitara nem plugin-, és nem is normál hibrid, hanem lágyhibrid kivitelű, vagyis kis teljesítményű villanymotorja nem képes önmagában az autó meghajtására, de a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére remekül alkalmas.
Ennek oka véleményünk szerint az, hogy a Suzuki meg szeretné azt a piaci rést lovagolni, ami a normál és a full hibrid meghajtású autók árszintje között van.
Az 140 lóerős és 220 Nm-es 1,4 literes turbós benzinmotort (K14C) váltó 48 V-os lágyhibrid hajtás rendkívül kompakt és könnyű, alig 15 kilogrammal növeli meg a kocsik tömegét. A továbbfejlesztett K14D motorra épülő hajtáslánc nyomatéka 235 Nm, ami 2000-3000-as fordulatszám tartományban hívható le, szemben a korábbi motor 1400 és 4000 közötti 220 Nm-es nyomatékával. A 9,9-ről 10:9-re változtatott sűrítési arányú motor teljesítménye 130 lóerőre csökkent, de az első utasülés alá rejtett lítum-ion akkumulátorból táplált villanymotor is besegít a hajtásba. – írja a hvg.hu
Első ránézésre az első lámpákról tudjuk majd megkülönböztetni az új modellt, ugyanis belekerült egy vízszintes csík, így lett full ledes, de úgy sem lesz könnyű 🙂
Fontos, hogy automata kivitel nem várható a modellből, év végéig biztosan.
A hibridesítés körülbelül 500 ezer forinttal növeli átlagosan az új Vitarák árát, ami a konkurrens autógyártókhoz viszonyítva még mindig kedvező ár-érték arányt biztosít.
A témában és a hibrid modellekkel kapcsolatban sok infót olvashatsz és tanácsot is kérhetsz a típussal foglalkozó csoportunkban: