Januárban indul a Mol-Limo, vagyis a Mol fővárosi carsharing szolgáltatása.
A flotta kezdetben 300 Volkswagen Up márkájú autóból áll majd, ebből 100 elektromos (e-Up) és 200 belsőégésű (benzines) jármű lesz. (Évente száz autóval bővül a flotta terveik szerint, és 2021-ig fokozatosan teljesen elektromossá válik.).olvasható a hvg.hu oldalán
A szolgáltatás használatához szükséges applikáció már készen van, a regisztráció online történik, vagyis nem kell majd személyes ügyintézés. A fogyasztónak az autó kiválasztása után 20 perc áll rendelkezésére, hogy az ingyenes foglalás törlése nélkül odaérjen a megjelölt gépkocsihoz. A tesztüzem már folyik a fővárosban.
A szolgáltatásért az alábbi díjakat kell majd fizetni:
- 66 forint lesz a percenkénti használati díj
- lesz 15 forintos lefoglalási díj – ez a „parkolási” díj olyan lesz, mint a taxiknál a várakozási díj, akkor ketyeg, ha egy ügyet intéző ügyfél nem szeretné elengedni az autóját, hanem azt a rövidebb „beszaladások”, ügyintézések során megtartja, lefoglalja magának
- lesz regisztrációs díj – ennek leendő mértéke még nem ismert
- lesz tagdíj: 990 forint/hónap
A parkolás úgy van szabályozva, hogy a gépkocsik leparkolása az ügyfél feladata, de a szolgáltató költsége.
Nem autós Bubi
A Bubi és a Limo modellje egyébként teljesen más, mivel a Limo autókat a limozóna elnevezésű szolgáltatási területen belül bárhol fel lehet venni és le lehet rakni, nem kell őket gyűjtőpontra vinni, mint a Bubi esetében.
A másik különbség, hogy az autókat a Mol üzemelteti, míg a bringák üzemeltetését a BKK végzi, ott a Mol gyakorlatilag csak reklámfelületeket kap a pénzéért. Bár ez nem biztos, hogy az idők végezetéig így marad, mert a Pozsonyban hamarosan induló hasonló szolgáltatást például már más modellben képzeli el a csoporthoz tartozó Slovnaft: a Mol-leány ott üzemeltető is lesz.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20171214_kocsimegosztas_MOL_carsharing
MEGOSZTOM: