Hirdetés

Gondolkodtató
Reagált a BKK a kerekesszékkel közlekedő lány és kísérőjének ügyére. A kísérőre támadt a sofőr
Reagált a BKK a kerekesszékkel közlekedő lány és kísérőjének ügyére. A kísérőre támadt a sofőr
Hirdetés

Mint arról tegnap mi is beszámoltunk, A BKV egyik sofőrje rátámadt egy fiatal, kerekesszékes lány kísérőjére:

Videón a balhé: A BKK egyik sofőrje rátámadt egy fiatal, kerekesszékes lány kísérőjére

A VIDEÓ ITT TEKINTHETŐ MEG:

A BKK az ügyben állásfoglalást küldött a részünkre, melyet az alább, változtatás nélkül közlünk


Állásfoglalás a tegnap megjelent elektromos kerekesszékes egyetemista lány utazásával kapcsolatos cikkben írtakra:

Mindenekelőtt szeretnénk leszögezni, hogy nagyon sajnáljuk az esetet és az érintett kerekesszékes utasunktól, valamint kísérőjétől a sajtón és közvetlenül levélben is elnézést kérünk az eset miatt. Elfogadhatatlannak tartjuk a sofőr viselkedését, illetve azt, hogy bárkit is hátrány vagy megkülönböztetés érjen a közösségi közlekedés igénybevétele során. Megerősítjük, hogy az ügyfél által használt elektromos kerekesszéket a BKK szabályzata szerint a járműnek el kell szállítani, a járművezető pedig ilyenkor köteles lerakni a rámpát az utasnak.

Hirdetés

Ugyanakkor hozzá kell tennünk, hogy a járművezető nem a BKK, hanem a BKV Zrt. munkavállalója, ezért az ügyben elsősorban a BKV az illetékes. Az ügyfél által megosztott felvétel korábban nem állt sem a BKV, sem a BKK rendelkezésére, megtekintése után nyilvánvaló, hogy a járatot üzemeltető és a járművezetőt foglalkoztató BKV Zrt. vizsgálata nem volt kellően körültekintő, ezért kezdeményeztük az eset újbóli kivizsgálását, hogy helyesen járhassunk el az ügyben.

A járművezetővel szembeni lépéseket kizárólag munkáltatója, a BKV Zrt. tehet, az erre vonatkozó kérdésekkel hozzájuk tudnak fordulni.

Az eddigi vizsgálatokból kiderült az is, hogy sajnos rossz volt az autóbuszon a leszállásjelző gomb, ami ugyancsak félreértést okozhatott az utas és a járművezető között. A meghibásodás tényének vizsgálata miatt a válaszadás két körben valósult meg, ezt a BKK ügyfélszolgálata jelezte a panaszosnak, és új határidőt adott meg, amit a jogszabályoknak megfelelően be is tartott.

A BKK számára kiemelten fontos, hogy a közösségi közlekedés lehetősége mindenki számára könnyen elérhető legyen, ezért a jövőben a hasonló esetek elkerülése érdekében még nagyobb hangsúlyt fektetünk arra, hogy a különböző, mozgáskorlátozott emberek által használt elektromos eszközök a járművezetők számára egyértelműen megkülönböztethetőek legyenek alkalmasságuk szerint (elképzelhető, hogy a járművezető összekeverte a modellt az e- mopeddel, amelynek szállításával kapcsolatban felmerülhetett kétely a sofőrben).

Továbbá felülvizsgáljuk a sofőrök érzékenyítésének, az ilyen esetekre való felkészítés hatékonyságát, hiszen minden munkavállalótól elvárjuk, hogy az utasokkal szemben korrekt, kulturált módon viselkedjen.

Budapesti Közlekedési Központ


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés