Ha minden a tervek szerint alakul viszont közel kétszáz kilométernyi szakaszon lesz kiszélesítve az M1-es és az M7-es autópálya.
Folyik az M1-es autópálya kiszélesítésének tervezésére kiírt közbeszerzési eljárás, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. legkésőbb 2018 elején kötheti meg a szerződést a nyertes ajánlattevővel – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). Csak az engedélyezés várhatóan másfél-két évet vesz majd igénybe. Az építkezés a területszerzés és a kivitelezési közbeszerzés eredményes lezárása után, legkorábban 2021-ben kezdődhet meg.
A munkálatok nyomán az M1-es Budapest (M0-s csomópont) és Győr (M19-es gyorsforgalmi úti csomópont) között, az M7-es pedig a fővárostól a 710. számú főúti csomópontig tartó szakaszon mindkét irányban három forgalmi sávos lesz.
Amíg ez a nagyvolumenű munka elindul, addig is lesznek építési projektek az autópályán. A Magyar Közút Zrt. szakmai javaslata alapján az M1-es jobb pályája (Hegyeshalom felé) két, összesen 14 kilométernyi szakaszon, mintegy hárommilliárd forintból újulhat meg.
Zajlik az M7-es bővítésének előkészítése is. A Közbeszerzési Értesítőben korábban megjelentek szerint az autópálya Balatonvilágos és Budapest közötti szakaszának kétszer három sávra bővítését az Unitef-83 Zrt., a Roden Kft. és az Utiber Kft. konzorciuma tervezheti meg, 1,98 milliárdért.