„A fenébe, itt kellett volna lehajtani!” „Neee, csak a következőn kellett volna lemennem”
Ismerős mondatok, ugye? Na igen…gyarkran itt kezdődik a baj és innentől kezdve már csak másodpercek kérdése, hogy mikor történik valami gond. A videóban szereplők is ebbe a hibába estek veszély-és félelemérzet nélkül.„ – kezdi posztját az MKIF Zrt.
A ponyvás teherautó a terelést sem tisztelte: arréb pattintott egy-két sávos táblát és bement a lezárt részre. Kiszállt megnézte, hogy az autó sérült-e, de a fekete leves csak utána jött.
Fogta magát és élesen kitolatott a nyílt pályára, hogy ő márpedig rükvercben elmegy a lehajtóig, miközben szabályosan érkeztek az autók.
A személyautós arra se vette a fáradtságot, hogy a leállósávon tolasson vissza, hanem a külső sávban indult el. Majd a felhajtónál meg is állt, mivel ott már érkeztek a szabályosan felhajtó járművek.
Az autópálya kezelője az alábbi tanácsokkal is ellátta a közlekedőket:
Amit soha ne csinálj:
– soha ne tolass vissza, ha túlmész egy lehajtón!
– soha ne tolass vissza, ha rossz lehajtón mész le!
– soha ne a főpályán kezdjük meg a kihajtás előtti lassítást, erre ott a lehajtó sáv!
– ha már a lehajtósávon vagyunk, de meggondolnánk magunkat, akkor ne vágódjunk vissza a külső sávban haladók közé!
10-20 km-re biztosan van egy újabb csomópont, lehajtó, ott biztonsággal és a KRESZ szerint szabályosan tudsz visszafordulni a helyes irányba! Inkább néhány perc késés, mint mások vagy saját életed veszélyeztetése!