Motoros alácsúszásgátló elemeket telepítenek a bálványosi bekötőúton, Kőröshegynél

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásainak köszönhetően a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei új motoros alácsúszásgátló elemeket telepítenek a Somogy vármegyei bálványosi bekötőút 400 méteres szakaszára.

A beruházás a korábbi években megkezdett fejlesztések újabb fejezete, melynek célja, hogy a motorosok által kedvelt és gyakran használt szakaszokon megelőzzék a súlyosabb kimenetelű baleseteket.

Hirdetés
MKIF Zrt.

A statisztikák szerint országosan évente mintegy 1200-1300 motoros baleset történik, ennek nagyjából 5%-a, vagyis évi 50-60 eset halálos kimenetelű. A halálos motoros balesetek leggyakrabban egyébként útkanyarulatokban, illetve egyenes úton fordulnak elő, döntő többségében a nyári hónapokban, vagyis a motoros csúcsszezonban. Az adatok alapján a motoros balesetek elsődleges okaként nagy arányban van megjelölve a gyorshajtás. Ezért a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.-vel korábban együttműködési megállapodást kötött, hogy a motorkerékpárral közlekedők védelme érdekében közösen lépjenek fel, és a szükséges helyeken a vezetőkorlátokat – a baleseti adatok és helyszíni mérlegelés alapján – motoros-alácsúszásgátló elemekkel egészítsék ki.

Ennek az együttműködési megállapodásnak a részeként kerülnek fel új elemek a Somogy vármegyei bálványosi bekötőút 400 méteres szakaszára. Az út kiépítettsége, vonalvezetése, a táj mind tökéletesen alkalmas egy jó motorozásra. Azonban néhányan nem tartják be a közlekedési szabályokat és a megengedettnél nagyobb sebességgel közlekednek ezen a szakaszon. Az elmúlt 15 évben 9 személyi sérüléses baleset történt motorosokkal, ebből 4 halálos kimenetelű volt. Mindegyik esetre igaz, hogy többnyire 20-as, 30-as éveikben járó fiatal férfiak vesztették életüket. Száraz úton, nappali, normál fényviszonyok mellett történtek a balesetek, melyek kiváltó oka a sebesség túllépése volt.

MKIF Zrt.

A súlyosabb kimenetelű baleset elkerülése érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. mérnökségi szakemberei a meglevő szalagkorlát lábakra, illetve szalagkorlátokra szerelik fel az új eszközöket. Ezt megelőzően a gyártó útmutatása alapján magasságilag beszabályozzák a meglévő elemeket, hogy azok megfelelő módon illeszkedjenek az újakhoz és így elláthassák valódi funkciójukat.

Az országban már van több olyan helyszín, ahol ilyen szalagkorlátok vannak telepítve: például Pest vármegyében a 3-as főúton a mogyoródi csomópont térségében, Zalában a 76-os főút két szakaszán és a Komárom-Esztergom vármegyei Bajna és Héreg közötti mellékút egy ívében, a Pécs és Mánfa közötti úton, illetve Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében a Trizs és Aggtelek közötti mellékúton.

Fontos kísérleti projektet indított el néhány éve a Magyar Közút a Komárom-Esztergom vármegyei Bajna és Héreg közötti úton is. Ott az egyik ívnél speciális útburkolati jelek és neon sárga hátterű figyelmeztető jelzőtáblák kerültek ki az útra. A szakaszon zöld vonallal kijelölték az optimális ívet motorosok segítségével és az ellenkező irányú forgalmi sávok közötti távolság tartása érdekében fehér színű új útburkolati jeleket festettek fel a szakemberek. A festések és többlet táblakihelyezések óta drasztikusan csökkent a balesetek száma és azok súlyossága is.

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet! Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • Részegen átsodródott a szembejövő sávba, ahol motorost gázolt

    Részegen átsodródott a szembejövő sávba, ahol motorost gázolt


  • Keményen rászállt a rendőrség az illegális gyorsulási versenyekre

    Keményen rászállt a rendőrség az illegális gyorsulási versenyekre


  • Mindenki aludt a száguldó kocsiban a videóson kívül

    Mindenki aludt a száguldó kocsiban a videóson kívül


  • Fékezés nélkül csapta el a fiatal lányt. Kamera rögzítette

    Fékezés nélkül csapta el a fiatal lányt. Kamera rögzítette


  • Előzött a teslás a dupla záróvonalon, rendőrautó jött szemből, amivel majdnem ütközött is

    Előzött a teslás a dupla záróvonalon, rendőrautó jött szemből, amivel majdnem ütközött is


  • Lopott autóval ment a rendőrtől segítséget kérni, mert elakadt

    Lopott autóval ment a rendőrtől segítséget kérni, mert elakadt


  • Rókatetemeket aggatott a pótkerekére. Így közlekedett

    Rókatetemeket aggatott a pótkerekére. Így közlekedett


  • Kamionos tolatott vissza, mert elnézte a kihajtót. Az sem zavarta, hogy rálóg a forgalmi sávra

    Kamionos tolatott vissza, mert elnézte a kihajtót. Az sem zavarta, hogy rálóg a forgalmi sávra


  • Kilenc autó ütközött az M0-áson. Torlódásra kell számítani

    Kilenc autó ütközött az M0-áson. Torlódásra kell számítani


  • Dr. Herpy: Egy autónyi távolságért ezt kockáztatod!

    Dr. Herpy: Egy autónyi távolságért ezt kockáztatod!


  • Szabálytalan biciklist gázolt el a taxis. Foghatja a fejét, mert a bringás lelépett

    Szabálytalan biciklist gázolt el a taxis. Foghatja a fejét, mert a bringás lelépett


  • A rendőrök orra előtt forgalommal szemben hajtott be a körforgalomba

    A rendőrök orra előtt forgalommal szemben hajtott be a körforgalomba


  • Ne szépítsük! Ez a BMW-s egy állat! Az ámokfutó taxisnak pedig igen zsíros fuvarja lehetett

    Ne szépítsük! Ez a BMW-s egy állat! Az ámokfutó taxisnak pedig igen zsíros fuvarja lehetett


  • Delhusa Gjon idegességében mutatta fel azt az igazolványt, amit nem kellett volna. A rendőrség még elnézést is kért tőle

    Delhusa Gjon idegességében mutatta fel azt az igazolványt, amit nem kellett volna. A rendőrség még elnézést is kért tőle


  • Kötelező, új készülék jöhet az autókba

    Kötelező, új készülék jöhet az autókba