Motoros alácsúszásgátló elemeket telepítenek a bálványosi bekötőúton, Kőröshegynél

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásainak köszönhetően a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei új motoros alácsúszásgátló elemeket telepítenek a Somogy vármegyei bálványosi bekötőút 400 méteres szakaszára.

A beruházás a korábbi években megkezdett fejlesztések újabb fejezete, melynek célja, hogy a motorosok által kedvelt és gyakran használt szakaszokon megelőzzék a súlyosabb kimenetelű baleseteket.

Hirdetés
MKIF Zrt.

A statisztikák szerint országosan évente mintegy 1200-1300 motoros baleset történik, ennek nagyjából 5%-a, vagyis évi 50-60 eset halálos kimenetelű. A halálos motoros balesetek leggyakrabban egyébként útkanyarulatokban, illetve egyenes úton fordulnak elő, döntő többségében a nyári hónapokban, vagyis a motoros csúcsszezonban. Az adatok alapján a motoros balesetek elsődleges okaként nagy arányban van megjelölve a gyorshajtás. Ezért a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.-vel korábban együttműködési megállapodást kötött, hogy a motorkerékpárral közlekedők védelme érdekében közösen lépjenek fel, és a szükséges helyeken a vezetőkorlátokat – a baleseti adatok és helyszíni mérlegelés alapján – motoros-alácsúszásgátló elemekkel egészítsék ki.

Ennek az együttműködési megállapodásnak a részeként kerülnek fel új elemek a Somogy vármegyei bálványosi bekötőút 400 méteres szakaszára. Az út kiépítettsége, vonalvezetése, a táj mind tökéletesen alkalmas egy jó motorozásra. Azonban néhányan nem tartják be a közlekedési szabályokat és a megengedettnél nagyobb sebességgel közlekednek ezen a szakaszon. Az elmúlt 15 évben 9 személyi sérüléses baleset történt motorosokkal, ebből 4 halálos kimenetelű volt. Mindegyik esetre igaz, hogy többnyire 20-as, 30-as éveikben járó fiatal férfiak vesztették életüket. Száraz úton, nappali, normál fényviszonyok mellett történtek a balesetek, melyek kiváltó oka a sebesség túllépése volt.

MKIF Zrt.

A súlyosabb kimenetelű baleset elkerülése érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. mérnökségi szakemberei a meglevő szalagkorlát lábakra, illetve szalagkorlátokra szerelik fel az új eszközöket. Ezt megelőzően a gyártó útmutatása alapján magasságilag beszabályozzák a meglévő elemeket, hogy azok megfelelő módon illeszkedjenek az újakhoz és így elláthassák valódi funkciójukat.

Az országban már van több olyan helyszín, ahol ilyen szalagkorlátok vannak telepítve: például Pest vármegyében a 3-as főúton a mogyoródi csomópont térségében, Zalában a 76-os főút két szakaszán és a Komárom-Esztergom vármegyei Bajna és Héreg közötti mellékút egy ívében, a Pécs és Mánfa közötti úton, illetve Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében a Trizs és Aggtelek közötti mellékúton.

Fontos kísérleti projektet indított el néhány éve a Magyar Közút a Komárom-Esztergom vármegyei Bajna és Héreg közötti úton is. Ott az egyik ívnél speciális útburkolati jelek és neon sárga hátterű figyelmeztető jelzőtáblák kerültek ki az útra. A szakaszon zöld vonallal kijelölték az optimális ívet motorosok segítségével és az ellenkező irányú forgalmi sávok közötti távolság tartása érdekében fehér színű új útburkolati jeleket festettek fel a szakemberek. A festések és többlet táblakihelyezések óta drasztikusan csökkent a balesetek száma és azok súlyossága is.

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet! Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • Két fiatal meghalt. Fának csapódtak autóval Szigetszentmiklóson

    Két fiatal meghalt. Fának csapódtak autóval Szigetszentmiklóson


  • 720 tonnás szállítmányt vontattak át a 40 tonna teherbírású hídon

    720 tonnás szállítmányt vontattak át a 40 tonna teherbírású hídon


  • Árcsökkenés után emelés következik a benzinkutakon

    Árcsökkenés után emelés következik a benzinkutakon


  • Egy ózdi nő különös magyarázattal állt elő a rendőröknek arra, hogy miért vezet ittasan

    Egy ózdi nő különös magyarázattal állt elő a rendőröknek arra, hogy miért vezet ittasan


  • Megérkezett a felfrissített Tesla Model Y legolcsóbb változata

    Megérkezett a felfrissített Tesla Model Y legolcsóbb változata


  • Az udvarra zuhant be egy autó, miután egy másikkal ütközött

    Az udvarra zuhant be egy autó, miután egy másikkal ütközött


  • Acsarkodás: Nem engedte be a skodást, büntetőfékezés lett a vége

    Acsarkodás: Nem engedte be a skodást, büntetőfékezés lett a vége


  • Hatalmas volt az ütközés az M5-ön. Szinte kettészakadt egy furgon

    Hatalmas volt az ütközés az M5-ön. Szinte kettészakadt egy furgon


  • Nem tartott sokáig: 5 hónapra bevonták a friss jogsiját egy 17 éves srácnak

    Nem tartott sokáig: 5 hónapra bevonták a friss jogsiját egy 17 éves srácnak


  • Őrjöngő férfi próbálta meg eltolni a 4-6-os villamost a Nyugatinál

    Őrjöngő férfi próbálta meg eltolni a 4-6-os villamost a Nyugatinál


  • 170-nel száguldott egy BMW-s Vas vármegyében. Drága fénykép készült róla

    170-nel száguldott egy BMW-s Vas vármegyében. Drága fénykép készült róla


  • Gyurcsány Ferenc töpreng. Menjen vagy maradjon a 9 éves Skodája

    Gyurcsány Ferenc töpreng. Menjen vagy maradjon a 9 éves Skodája


  • Előre szaladt a lurkó a zebrához, a vele lévő nő szeme láttára majdnem elgázolták

    Előre szaladt a lurkó a zebrához, a vele lévő nő szeme láttára majdnem elgázolták


  • 42 millió forintra büntettek egy autóst Svájcban, mert nem tartotta a követési távolságot

    42 millió forintra büntettek egy autóst Svájcban, mert nem tartotta a követési távolságot


  • Új KRESZ: Fontos részletek derülnek ki a tervezetből

    Új KRESZ: Fontos részletek derülnek ki a tervezetből