TAPASZTALTÁL VALAMIT, AMIRŐL ÍRJUNK???
Küld el nekünk ide kattintva:  

Mit esznek ezen a magyarok ennyire??? Suzuki Vitara 1.6 GL+ tartós teszt!

Hirdetnél itt??? Katt ide!


hirdetés

Szerkesztőségünk egyik tagja több, mint két hónapja “nyúzza” a címben említett, újonnan vásárolt autót, ezért valós, tartós tapasztalatait ezen cikk keretében szeretnénk megosztani a nagyérdeművel.

Ami a legfontosabb infó erről az autóról, hogy úgy vásárolják a magyarok, mintha ingyen adnák!

MIÉRT???

  • SUV, ami ma verhetetlen az európai piacon valami oknál fogva!
  • A tartósan tesztelt példány pedig az egyértelműen best-buy, a GL+ felszeleltségű, abból is a (még) legjobban fogyó 1.6-os első kerék meghajtású, manuális váltós, benzines modell! Okosan alkudva két-tónusú fényezéssel 4,3 millióért elhozható a legtöbb szalonból! Viszont lehetnek óriási eltérések szalononként, van ahol lehet alkudni és van, ahol nem!
  • Ez az, amiből a legtöbbet láttok a hazai utakon és amire oly sokan vágynak és vágyhatnak (még egy darabig), ugyanis esztergomi információk szerint még a nyáron kivezetik, ebben a mai korban nagynak számító 1.6-os motort, ami eredményeképpen, hamarosan már csak 1.0 turbó és 1.4 turbó Boosterjet motorral lesz rendelhető.
  • Sokan nem bíznak a turbófeltöltős motorokban, ezért kapkodnak ezen klasszikus, aránylag nagy köbcentis szívó motor után, a tartósság reményében!

 

KÜLSŐ

Kár ragozni, a 2015-ben megjelent modell elképesztően jóra sikeredett az eddigi Suzukikhoz mérten.

A japánok tudták, hogy mi kell Európának, (ugyanis nem győzi Esztergom a termelést exportra!!!)

és könnyedén megalkották az elől robusztusnak tűnő SUV karosszériát, ami oldalról és elölről nézve bitang jól sikerült.

Kellően “nagypofájú” lett, az 1.6-os szívómotor, ami vélhetőleg örök élet + 2 nap és szinte csak úgy eltűnik ebben a nagy motortérben!

Ami érdekesség, hogy súlyra mégis csodát műveltek a japánok, mert kicsivel több, mint 1 tonnásra sikerült súlyozniuk a járgányt! Ennek köszönhetőek a kiemelten kellemes fogyasztási adatok.

Aki kapásból rávágná, hogy igen, mert szokás szerint papír a karosszéria, azt ki kell ábrándítsuk!

Menjen be egy szalonba és nyissa ki a géptetőt! Előtte nem árt kicsit lezizzenni a konditerembe, mert bizony érezni a Vitarán, hogy van benne anyag. A töréstesztje 5 csillagos, 7 légzsákkal szerelt, kiemelkedően biztonságos.

 

A 2014 óta kötelező ledes nappali menetfény remek. Erős a fénye, kinézetre szélesíti optikailag az autót, jó helyre tették, nagyon eltalált, nem érzünk szívfájdalmat, hogy nem a fényszóróban lett elhelyezve!

 

VEZETÉSI ÉLMÉNY

Beülés után az a benyomásunk, hogy komoly autóval van dolgunk és érezzük a késztetést, hogy elkezdjük kezelni! Amint megtesszük rájövünk, hogy egy precíz szerkezettel van dolgunk.

A kuplung vaj puha, a váltó tökéletesen könnyen és pontosan jár, kicsit talán kattogós a hangja és a gyors váltásokat ezzel a kattanással jelzi is, hogy nem szeretni, de reccsenést nem tapasztaltunk.

A kormány kicsit talán túlszervozott, kevés visszajelzést kapunk, valamint ami furcsa volt benne hogy gyakorlatilag nulla holtjátékkal bír, értsd a legminimálisabb kormánymozdulatra irányt vált. Szokható, de egyben szokatlan.

A magas üléspozíció derékfájósoknak egy megváltás, a vezetési élményhez sokat hozzátesz az autó  robosztus eleje és a futómű, amiről ejtenénk néhány szót:

Autópályán 130-nál is teljesen biztonságosnak éreztük a gyorsabb kormánymozdulatokat, feszes a futómű a magas építés ellenére, tényleg remek, talán a 17-es kerekeknek köszönhető, cserébe városba rossz úton sajnos elpattog, de valamit valamiért. Van, aki a keréknyomással próbál kompenzálni bizonyos keretek között, hiszen a keréknyomás mérő szenzor nem túl tág határokat enged.

Autópálya tempónál 130-al, a motor ötödikben nem túl hangos, kellemes a fordulatszámunk, kb. 3.200-as.

 

TEREP

Felejtsd El! Az első terepszögen bukik el minden! A kerék túl hátul van és hosszú az orra neki, hogy szép legyen, ne pedig olyan, mint a Duster 🙂 (ott jobb a terepszög)

Kicsi első terepszög

Viszont az alját tök jól levédték műanyagokkal:

Szinte a teljes alja műanyaggal borított

KÉNYELEM

Ami miatt best-buynak gondoljuk ezt a közepes GL+ felszereltséget az az a sok minden, amit belepakoltak.

Csak a legfontosabbakat említenénk:

Az érintőképernyős központi kijelzőről megbirkózik minden ma elvárt igénnyel. A hirdetett telefon képernyő tükrözéssel akadt Android rendszer esetében probléma, konkrétan sosem jött össze, de az Android Auto nevű app-al tökéletesen együttműködik a rendszer. Ennek köszönhetően navigálhatunk az autó képernyőjén akár a WAZE-zel és hallgatunk Spotify-t is. Egy a gond, hogy ehhez minden esetben csatlakoztatnunk kell a rendszerhez a telefont USB-n keresztűl, ami valljuk be macerás.

Rendelhető hozzá gyári térképszoftver, ami SD kártyáról fut

Szerencsére simán Bluetooth kapcsolattal könnyedén kapcsolódhatunk vitaránkhoz, kezelhetjük bejövő hívásainkat, SMS-inket akár fel is olvassa a rendszer, valamint tárcsázhatunk, zénét hallgathatunk Bluetoothon keresztül

Navigációs térképszoftvert is van lehetőség használnunk, amennyiben a márkakereskedésben megvettük hozzá a 85 ezer forintért kínáld SD kártyát, mely a legaktuálisabb térképszoftvert tartalmazza.

(több helyről hallani, hogy ezt különböző helykről olcsóbban is be lehet szerezni, ezeket a forrásokat nem szeretnénk részletezni, reklámozni…)

A klíma digitális, automatikus, az ablakok hátul is elektromosak, de még visszagurulásgátlót is kapunk, tehát nem gond többé a lejtőn való elindulás…

VAN TOLATÓKAMERÁNK IS, AMI EBBEN AZ AUTÓBAN SZINTE NÉLKÜLÖZHETETLEN!!!

Auto, digit, de egy zónás!
4 elektromos ablak, tipikus japán kacsolókkal! Csak a vezetőoldali automata le és fel!!!

A kormány remek, szép bőrözött, a rajta lévő kapcsolók logikusan rendezettek, kényelmesek!

Az autót gyárilag defektjavító készlettel kapjuk, aminek a helyettesítésére mankókereket kínálnak a márkaszervizek “vagyonokért” Erről itt írtunk egy részletes cikket:

Így spórolj kb. 50 ezret a mankókeréken

Fontos, hogy tempomatot és sebességhatárolót is kapunk ehhez a felszereltséghez.
A tempomat nem adaptív, tehát követési távolságot nem tart, az csak a GLX felszereltséghez jár, külön nem is rendelhető!

Kulturált kormánygombok

Egyébként mind a tempomat, mind a limiter nagyon egyszerűen és intelligensen működik. A limiter hirtelen gázadásra kiold, ahogy kell. Ezt pittyegéssel és villogással jelzi a rendszer…

 

BELTÉR

Tetszetős, mindenki nézegessen fotókat!

Amit kiemelnénk, mint negatívum az a 4 ajtó kárpitja, amiknek csak nagyon kis részére jutott fekete szövet.

A beltér gyárilag ezüst színű műanyag elemei variálhatók színek szerint. Abszolút ízlésre szabható, de talán a gyári a legkomolyabb hatású, ám mégsem unalmas.

Aki szereti kopogtatni a műszerfalat ne ilyen autót vegyen!!! (ennyiért)

Kulturált az “enteriőr”

A GL+ felszereltséghez alapból nem jár a középső óra, csak egy vak panel, Suzuki felirattal. Ezt pótolhatjuk a szalonban kb. 20 db. ezresért. Sokan egy ideig ellenállnak, aztán megveszik és nem bánják meg. A szervizben csak rádugják. Beállítani külön nem kell, hanem a fedélzeti computer órája vezérli. Ha azt állítod, állítódik az analóg óra is! Ez tök jó!

Analóg órát a GL+ hoz külön rendeltük, alapból egy vak panel van itt, Suzuki felirattal
Az óra applikálás egyszerű művelet és kb. 20 ezer forint a szalonban összesen

 

HIBÁK

A végére hagytuk a fekete levest!

Az autó fényezése, lakkozása elképesztően gyenge. 1-2 meggondolatlan gépi mosós akció és azonnal mikro-karcossá válik az autó!

Erről itt írtunk részletesen (sajnos a cikk erről a vitaráról szól):

Szalonautók, amik már 3 hetesen tele vannak karcokkal

Az autó sikere ár-érték arányban most már megkérdőjelezhetetlen történelem.

Elég komoly hazai Facebook csoport szerveződött 2015 óta!

Rendszeres, jó hangulatú találkozókat szerveznek, már csoportmatricájuk is van és országszerte terjesztik büszkeségüket.

új Suzuki Vitara Facebook csoport
Országszerte szerveződnek a Vitara túrák, találkozók
Már csoport matricájuk is van!

Ne feledjük az autó motorját japánban gyártják, de a karosszériát miután az elemeket a robotok legyártották magyar kezek rakják össze, ami fontos a hazai gazdaságnak és büszkék lehetünk rá!

 

ÖSSZEGZÉS

Aki tud, tényleg csak 1-2 kompromisszumot kötni, az nem fog benne csalódni, aki pedig álmokat kerget és Mercedes, BMW minőséget vár ezért a pénzért az csalódni fog!

 

Az autóban az elmúlt 5 ezer km alatt mindössze egy garanciális probléma merült fel. Nyekergett az ablaktörlő kapcsoló. Ezt cserélték garanciában!

Azt gondoljuk, végre értelmesen költi a pénzét a Magyar! Ez egy remek autó, bátran ajánljuk!

MEGOSZTOM:

Tetszik oldalunk?


Dobj fel témát kerületi FB csoportjainkban!
CSATLAKOZZ ITT:  


MÉDIAMEGJELENÉSEINK
Kattints és nézd meg szerepléseink!
(ezért hirdess nálunk)

Garázst keresel, kínálsz?

(szponzorált tartalmak)
MEGJELENNÉL ITT ?
Katt ide!

Nélkülük nem lennénk

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetnél itt??? Katt ide!

Vélemény, hozzászólás?