Sokan nem tudják, de napjainkban, már nem feltétlen kell vaktában lövöldözni és a saját kárunkon próbálgatni a különböző szervizszolgáltatásokat.
Sajnos nagyon sok rossz tapasztalattal találkozunk mi is, napi több levelet, infót kapunk arról, hogy hol, milyen módon verték át olvasónkat valamilyen szervizben.
Nyilván a rossz hírét kelteni semmilyen szolgáltatónak nem szeretnénk, csupán arra próbálunk rávilágítani, hogy 2018-ban milyen lehetőségei vannak a halandó, hozzá nem értő ügyfélnek arra, hogy tájékozódjon más ügyfelek véleményei alapján.
1.
Érdemes olyan szervizt választani, aki vállalja azt, hogy írhasson véleményt róla bárki az Interneten.
Aki ezt nem vállalja, már gyanús lehet. (Tisztelet a kivételnek)
Talán a legnépszerűbb ebből a szempontból a Google, és a Facebook, ahol az adott hely, vagy az adott szolgáltatást nyújtó cég értékelhető az ügyfelek által. Csillagokat lehet adni általában 1-5 között, (a Facebook most egy ajánlom / nem ajánlom rendszert vezetett be), valamint, ami a legsokatmondóbb, hogy szövegesen is értékelni lehet a szolgáltatókat, amivel szerencsére egyre többen élnek is.
2.
Mindig vegyük figyelembe, hogy hányan értékelték az adott szolgáltatót, tehát az a bizonyos átlag pontszám, hány ügyfélre vetítve értendő.
3.
Érdemes azt is vizsgálni, hogy mennyi követője van az adott oldalnak, nyilván a Facebook oldal indítási dátumának figyelembevételével.
Mutatnánk pozitív és negatív példát is:
A pozitívat megmutathatjuk bátran, a negatívat kitakarjuk, mert a cikk célja nem bárki üzletének a rontása.
A pozitív példa kedvéért az SOS Mobilgumist mutatjuk, akit épp reklámozhatunk is, mivel jelenleg úgyis hirdetőnk, ami nem véletlen, mert szeretjük, ha olyan cégek hirdetnek nálunk, akiknek jók ezek az értékelései.
Ennél a szolgáltatónál látszik, hogy a maximum 5-ből, 4,9 az értékelése 113 személy véleménye alapján. Nyilván a 113 értékelés közül sokan írtak szöveges értékelést is, ami igencsak pozitív benyomást kelt a cégről, sőt már több, mint 4 ezren követik a Facebookon.
Lássunk egy negatív példát:
11 ember értékelte, ebből 2 ajánlja, 3,2 az átlaga és borzasztó dolgokat írnak róla…
A Google értékelési rendszere is hasonló.
A szolgáltatók szempontjából a probléma nem a verseny.
Érdemes megnézni a plázákat. Direkt egy helyre tömörül a sok-sok konkurens üzlet…A baj, a tömeges ügyfélbizalom vesztés, ami egy újfajta, innovatív, kényelmi szolgáltatás esetén (példánknál maradva a mobil gumi és klímatöltés) nagyon káros tud lenni.
Sajnos 1-2 cég igencsak gyorsan le tudja csökkenteni az adott piac fogyasztói kedvét. – tudtuk meg Vasadi Imrétől az SOS Mobilgumis ügyvezetőjétől.
Fontos tehát, hogy tájékozódjatok, mielőtt megkerestek egy szervizt, legyen szó bármilyen témáról, mert 2018-ban már erre számos lehetőségetek van.
Amennyiben negatív tapasztalatotok van és adott rá a lehetőség, azt jelezzétek a fent leírt helyeken is, ezzel segítve azt, hogy más ne járjon hasonlóképpen, mint ti.
FONTOS:
Ha problémátok van egy adott szolgáltatóval, akkor azt első körben neki jelezzétek, mert sok a félreértésen alapuló vita is, ami egy telefonnal elintézhető sok esetben és nem a rossz szándék vezérli a szolgáltatót.
Sok sikert mindenkinek, hogy ne nyúljon bele abba a bizonyosba… 🙂
( A cikk egyes részei promotáltak )
MEGOSZTOM: