2024. április 6.-án szombaton, várhatóan 8 és 14 óra között lezárjuk a forgalom elől a Körőshegyi völgyhidat. – jelentette be az autópályaszakasz üzemeltetője, az MKIF Zrt.
„Kollégáinknak ugyanis meg kell vizsgálni, hogy az elmúlt évek használata után milyen állapotban vannak az egyes pilléreknél található úgynevezett „saruk”, amelyek a hidat tartják. Ez a vizsgálat viszont csak forgalom nélkül és úgy történhet, ha a hidat megemeljük. Erre kerül sor most szombaton. A művelet néhány óráig tart, ennek során néhány centiméterrel megemeljük a szerkezetet. Mivel 38 saru tartja a hidat és egyidőben ennyi helyen nem lehet megemelni a szerkezetet, ezért szükség lesz még egy zárásra. Erre várhatóan 2024. április 13.-án (szombaton) 8 és 14 óra között kerül sor. Azoknál a saruknál, ahol a próbaemelés során történő vizsgálatok azt mutatják, hogy a kérdéses sarukat cserélni szükséges, akkor ezeket – a tervezést és gyártást követően -, várhatóan augusztus végén, szeptember elején ki is cseréljük. Fontos megjegyezni, hogy ez egy előre tervezett vizsgálat, ettől függetlenül a híd biztonságos, jó állapotban van.”
– tették hozzá.
HA BELÜLRŐL MÉG NEM LÁTTAD, AKKOR AJÁNLJUK AZ ALÁBBI VIDEÓT:
Megmutatjuk BELÜLRŐL a Kőröshegyi völgyhidat! Megnéztük milyen mély A HÍD ürege
Az MKIF Zrt. jóvoltából megnézhettük belülről a Balaton egyik legfeltűnőbb építményét. Íme a Kőröshegyi völgyhíd egy olyan perspektívából, ahogy nem szokták látni az emberek. Megmutatjuk a vízelvezetést, a dilatációs szerkezeteket és persze lesz bőven magasság is. 🙂
A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:
A Budapest felől érkezőknek Zamárdi csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdinál lehet visszatérni.
A tavaly indult szintrehozás során nem csak a tönkrement burkolatokat cseréljük 2025-ig 538 km-en, de országszerte mintegy 200 hidat és felüljárót újítunk meg, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját.
Az M7-en, a Kőröshegyi-völgyhíd, Fonyód és Eszteregnye térségében a terelések kiépítésével már március 20-án elindultak az idei szintrehozási munkálatok. Az M7-en idén várhatóan 1,4 millió négyzetméteren cseréljük a tönkrement burkolatot új aszfaltra, ahol szükséges, a mélyebb rétegeket is javítjuk. Várhatóan 60 híd és felüljáró is megújul ezen a pályán.
A vakáció ideje alatt pedig ahogyan tavaly, idén sem végzünk előre tervezett munkálatokat Budapest és a Balaton között.
– zárta közleményét a cég.