A szervezők szerint a munkálatoknál az elsődleges szempont az, hogy az építmény a lehető legrövidebb ideig zavarja a fővárosi közlekedést.
Az előre meghatározott ütemterv szerint zajlik a vasárnap véget ért vizes világbajnokság óriás-toronyugrás versenyszámához épült helyszín bontása – közölték a szervezők.
A fővárosi Batthyány térről, illetve a Bem rakpartról először a lelátókat és a konténereket távolítják el, így augusztus 6-án, azaz vasárnap reggel már újra járni fognak az arra közlekedő villamosok.
A Bem rakpartot legkésőbb augusztus 15-én nyitják meg az autósok előtt, az alsó rakpartot pedig a hónap végén adják át újra a forgalomnak, vagyis addigra bontják el a 10 tonnás, 34 méter magas tornyot is.
Bár a torony szerkezetét szétkapják, a Dunába épített betontalapzata megmarad, így azt nem kell újra kialakítani, ha Budapest esetleg újra ilyen sporteseményt rendezne – jegyezték meg a szervezők.
A torony felépítése, a versenyszám megrendezése, majd a bontás összesen 3,1 milliárd forintba került – két évvel ezelőtt, az oroszországi Kazanyban rendezett vizes vb-n ez 411 millió forintnak megfelelő összegből.
Ám a létesítményről nem csupán a folyamatos drágulása miatt került be a hírekbe még a sportesemény előtt, hanem például azért is, mert néhány, az építésén dolgozó munkás még a versenyzők előtt kipróbálta, milyen róla belecsobbanni az alján kiépített, hat méter mély medencébe.
Aztán pedig azért, mert néhány nappal az óriás-toronyugrás kezdete előtt a vizes sportokat tömörítő világszervezet, a FINA munkatársai átalakításokat kértek rajta.