Az elektromos járművek akkumulátorainak tűzoltására összesen 13 e-oltólándzsa készletet szerzett be a 31 ezer kilométernyi országos közutat kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a hazai autópályák jelentős részét üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az oltólándzsákat a társaságok a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságnak adományozták, ezzel közel megduplázva a meglévő készletet és tovább növelve a közlekedésbiztonságot.
Egyre többen választják itthon is a plug-in hibrid vagy teljesen elektromos járműveket. A környezetbarát járművek terjedésével párhuzamosan az utóbbi években többször is előfordult, hogy egy égő elektromos jármű okozta robbanásveszély miatt akár több órára is le kellett zárni egy-egy útszakaszt, ezzel jelentős fennakadást okozva a közlekedésben.
Az e-oltólándzsa készletek azonban a hagyományos tűzoltási módszerhez képest az elektromos járművek oltási folyamatát jelentősen lerövidítik, így a mentési munkálat sokkal hatékonyabban mehet végbe, rövidebb ideig tarthatnak ilyen eseteknél a korlátozások, ami így nagyban növelheti a közlekedésbiztonságot és egyúttal lerövidítheti a torlódások idejét.
Az e-oltólándzsáknak – melyek olyan anyagból készültek, hogy azok az extrém magas hőt is képesek elviselni – köszönhetően az elektromos járművek akkumulátor csomagját könnyen és gyorsan átszúrhatják a szakemberek, így azon keresztül gyorsabban és hatékonyabban tudják bevezetni a vizet, hogy azt lehűthessék és az esetleges robbanásveszélyt megakadályozzák. Ezt az ünnepélyes átadó események a tűzoltók is szimulálták a Magyar Közút dunakeszi mérnökségén.
A katasztrófavédelem munkatársai eddig vármegyénként egy ilyen eszközzel rendelkeztek. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a meglévő állományhoz 5, míg az MKIF Zrt. 8 újabb eszközzel járult hozzá, ezzel közel megduplázva ezen készletet.
Az ünnepélyes átadón a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságot Fülep Zoltán tű. dandártábornok, az MKIF Zrt.-t Kertesi Tamás vezérigazgató-helyettes, míg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Szilvai József Attila vezérigazgató képviselte.
Volt már, hogy kellett volna: