A BKK igazgatótanácsa rábólintott a bringasztrádának is megfelelő EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút észak-budai szakaszának nyomvonalára. Az új vonalvezetés megoldhatatlannak gondolt problémákat hidal át, itthon unortodoxnak tűnő megoldásokkal. – írta meg a telex.hu
A most elfogadott nyomvonalterv a Szentendre és Budapest határa között már ősszel elkészült kerékpárút Lánchídig tartó folytatása lesz.
Érdekes – az autós forgalmat szerencsére csak csekély mértékben érintő – megoldásokkal rukkoltak elő az elfogadott tervben.
Néhány helyen egy fióktöltésen halad a Duna felett, egy részen a Hajógyári-sziget felé kerül, máshol a parkolósáv vagy autós felhajtó egy részét használja fel.
A térképen pontosan követhető az új nyomvonal, az érdekesebb pontokat (a kék jelölőknél) kattintható fotókkal dokumentálta rajta a Telex:
Autós forgalmat érintő megoldás a Vám utcánál várható, ahol nem terelik be a pirosra festett kerékpárútról a rakparti sétányra a bringásokat (mint most), hanem
beáldozzák a villamosvágányok melletti parkolósávot, és a parkoló autók helyén megy tovább az elkülönített kétsávos kerékpárút a Halász utcai rakparti lehajtóig.
Ezután a Bem rakparti kerékpárút egy S-kanyarral kimegy a Halász utcai közúti felhajtó déli felére, ahol várhatóan megszüntetik az egyik sávot.
A kerékpárút a lehajtóról besorol a Budai alsó rakpart déli irányú közúti sávja és a rakparti támfal közé, a jelenlegi ottani parkolóhelyek felszámolásával.
A rakpartról közvetlenül a Lánchíd előtt, majdnem szintben érkezhetnek be a biciklisek a híd alatt átmenő gyalogos aluljáróba.
A megoldással megszűnhet a régi konfliktus a bámész gyalogosok és a csengőt rekedtre csöngető bringások között, a turisták nyugodtan bambulhatnak, a bringások pedig rendesen haladhatnak. Az autósoknak a két tucatnyi parkolóhely kevésbé, a Halász utcai felhajtó korlátozása viszont várhatóan jobban fog fájni. A Halász utcai autós-villamos-kerékpáros-gyalogos csomópont viszont Budapest egyik legveszélyesebb kereszteződése, egyszerűsödése csak növelheti a közúti biztonságot. – írja a portál.
Véleményünk szerint a Halász utcai csomópont átépítése vélhetőleg okoz majd közlekedési káoszt, ugyanakkor kétségtelen, hogy a jelenleg roppant balesetveszélyes csomópont átszervezése nem fog ártani, ugyanis jelenleg kis túlzással csak a leszálló repülőre nem kell odafigyelni az elsőbbségadást tekintve.
Ez a kerékpárút fejlesztés sokkal inkább érhető és támogatható, mint a tavasszal rögtönzött sávok kialakítása.
Borítókép: Telex – Google Mymaps