A főpolgármester azt mondta: kevesebb és lassabb autót szeretne a fővárosban.
Látogatást tett Karácsony Gergelynél ugyanis a Magyar Kerékpárosklub kedden azok után, hogy az önkormányzati választási kampányban az ellenzéki főpolgármester-jelölt zászlajára tűzte a kerékpárosok törekvéseit. A biciklisek most azt tudakolták, mit és hogyan valósítana meg a főváros, és vittek magukkal 73 szakmai javaslatot is, 6 fejezetbe osztva – derül ki a Kerékpárosklub.hu portálon elhelyezett beszámolóból. – írja az infostart.hu
A témához kapcsolódóan, ami a Lánchíd autómentesítése Tarlós ezt nyilatkozta:
Értelmetlen, hogy gyalogoshíd legyen a Lánchídból.
„A gyalogoshíd alapfunkciója szempontjából elsősorban műszaki okokból erősen vitatható. Az átkelő gyalogoshídként nem tud jól működni, hiszen a láncok, a tartók miatt a sétáló turistáknak a jelenlegi útpályáról a panoráma élvezhetetlen” – fogalmazott.
Úgy látja, a szerkezet korróziója nem fog attól megállni, hogy az autók helyett csak járókelők, biciklisták fogják használni. A felújítás pedig idővel egyre többe fog kerülni, arról nem is beszélve, hogy a Petőfi híd felújítása is egyre szükségesebb.
Kis beavatkozást igénylő fejlesztések többek között, a Kerékpárosklub javaslatai közül:
- Andrássy úti szervizút forgalomcsillapítása: Köröndtől kifelé is 30-as sebességkorlátozás, autós menekülőút felszámolása
 - kerékpársáv a Baross utcán
 - Bartók Béla úti hiányzó sávszakasz megvalósítása
 - Dohány utcai kerékpársáv
 - Erzsébet királyné útja
 - Karolina út
 - pesti alsó rakpart hétvégi megnyitása
 - Tétényi úton végig kerékpársáv
 - Villányi úti kerékpársáv
 
2-10 év alatt megvalósítható rendezések:
- budai rakpart (Eurovelo 6)
 - Gubacsi, Jászberényi, Kerepesi út
 - Lánchídon csak közösségi közlekedés, taxik, rendőr, mentő, tűzoltó, gyalogos- és kerékpáros forgalom
 - Nagykörút, Rákóczi út, Üllői út
 - vasútálomások: B+R
 
A Magyar Kerékpárosklub szeretne módosításokat is elérni már elkészült terveken, például az alábbi helyeken:
- Attila út, Blaha Lujza tér, Böszörményi út, a budai fonódó villamoshálózathoz kapcsolódó útvonalak (Budafoki út)
 
A kerékpárosok szeretnék eloszlatni a velük kapcsolatos tévhiteket és szemléletformáló kampányokon keresztül az együttműködést célzó szemléletet sürgetnek.
Karácsony Gergely a találkozón azt mondta, kevesebb és lassabb autós közlekedést szeretne a fővárosban. Fontossági sorrendben a maga részéről előre sorolja a tömegközlekedési átszállóhelyek bringás parkolókkal történő ellátását.
Ismert, Budapest Mobilitási Terve 2030-ra 10 százalékra szeretné növelni a kerékpáros közlekedés részarányát, ez viszont a kerékpárosok szerint nem lehetséges a jelenlegi keretek között.





















