Hirdetés

Megnyitják a leállósávot az autósok előtt hazánkban

Hirdetés

Hamarosan az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályán is bevezetik az intelligens leállósáv rendszerét, azaz az ITS-t.

Ennek lényege, hogy baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén megnyitják a leállósávot az autósok előtt, hogy enyhítsék a gyorsforgalmi utak terhelését.

– közölte a Vezess.hu

A műszaki sávokat csak akkor nyitják meg, ha a forgalom vagy a forgalmi helyzet is indokolja.

Hirdetés

Az intelligens leállósáv a többi forgalmi sávval egyenértékű lesz, vagyis ugyanúgy 3,75 méter széles, tehát csúcsforgalomban akár 2×4 sávon is haladhat a forgalom. 

vezess.hu kérdésére az MKIF Zrt. elmondta, hogy az M7 és az M3 autópályák bővítésekor is ITS-rendszerrel ellátott leállósávok létesülnek majd.

A társaság a forgalomtechnikai menedzsmenttervek jóváhagyása után azt is közölni fogja, hogyan zajlik majd az utak ellenőrzése, és a sávmegnyitás. 

A portál arról is beszámolt, hogy az intelligens leállósáv rendszerével növelni lehet az útszakasz forgalomáteresztő képességét,

enyhítve a dugók nagyságát és rövidítve az eljutási időt, ezzel pedig csökkentve a helyi károsanyag-kibocsátást. Emellett így a balesetek száma is redukálható.

A teljes kivitelezés 2029. augusztus 31-ig tart, tehát négy teljes évet vesz igénybe. Az M0–Bicske közötti szakaszt 2028. augusztus 31-ig kell befejeznie az MKIF Zrt.-nek, de közben 2027-ben elindul az M7-es bővítése is, 2028-ban pedig az M200-as építése indul meg: Komáromtól Székesfehérvár érintésével Sárbogárdig, majd onnan már M8 néven halad tovább a pálya Kecskemét északi részéig.

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Fontosnak tartod céljainkat?

Magánszemélyként itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!