Ahogy arról július közepén mi is beszámoltunk, nagyon úgy nézett ki, hogy fogást találtak a taxisok a Bolt-on. Ugyanis akkor a Bolt védjegyhasználati gyakorlatát sérelmező beadványt küldött Budapest Főváros Önkormányzatának az Országos Taxis Szövetség, amellyel egyenlő versenyfeltételeket szorgalmaztak.
Az Index birtokába került levél tanúsága szerint ugyanis Metál Zoltán, az OTSZ elnöke arra kérte az önkormányzatot, hogy a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt., mint kijelölt közlekedésszervező által a Bolt HTX Kft., illetve a vele érvényes szerződésben álló vállalkozások részére 2021-ben megadott személytaxi-szolgáltatási engedélyeket semmisítsék meg, azok ugyanis az érvelése szerint jogellenesek.
A dokumentumban foglaltak szerint a szakmai érdekvédelmi szervezet vezetője elsősorban a Bolt védjegyhasználati gyakorlata miatt ragadott tollat.
Indoklása szerint a hatályos jogi szabályozás a közgyűlési rendeletben meghatározott módon, pontosan meghatározza, a személytaxin milyen egységes szabadjelző és logó helyezhető el, amitől védjegyoltalom alatt álló szabadjelzővel lehet csak eltérni.
A Bolt akkor így reagált:
„A BOLT HTX Kft. minden esetben a magyar jogi szabályozások szerint jár el, és azoknak maximálisan eleget téve mindenben együttműködik az illetékes hatóságokkal.
A társaság védjegyoltalommal, azon belül is szó és szóösszetételre vonatkozó védjeggyel rendelkezik. A Bolt Technology OÜ, vagyis a Bolt központ a jogosultja az érvényes, nemzeti (magyar) BOLT TAXI szóvédjegynek. A Bolt HTX Kft. jogosult a nevezett védjegy használatára és arra, hogy a védjegy használatát a vele szerződéses jogviszonyban álló partnerei számára engedélyezze.
Emellett a társaság a fővárosi taxirendeletben foglalt kritériumoknak teljes mértékben megfelel. A Bolt HTX Kft. a Budapest Főváros Kormányhivatala által kiállított Diszpécserszolgálati Engedély alapján működik, valamint a Budapesti Közlekedési Központ Zrt., mint közlekedésszervező által kiadott engedély alapján a Bolt HTX Kft jogosult a védjegyoltalommal ellátott szabadjelző használatára. A társaság teljes mértékben jogszerűen működik.
– közölte még júliusban a társaság, közleményében.
AZ ÜGY EZZEL FOLYTATÓDOTT TEGNAP:
Újabb szín jelent meg a palettán, ezért a fővárosi taxistársaságok, a Best Taxi, a City Taxi, a Go Taxi, a Taxi4 és vállalkozók közös közleményt adtak ki szerda délután a Bolt utazásmegosztó tevékenységével kapcsolatban. Ebben úgy fogalmaznak, hogy
az Európai Bíróság (Curia) napokban birtokunkba jutott 2020. december 3. C 62/19. sz. ítélete »Előzetes döntéshozatali eljárásban« – a tagállamokra nézve kötelezően alkalmazandóan – kizárja a taxiszolgáltatást a »határokon átívelő, információs társadalommal összefüggő szolgáltatások« köréből, és egyértelműen közlekedési szolgáltatásnak minősíti a taxiszolgáltatást.
Az érintett cégek szerint mindebből következően „a Bolt ügyvezetője, Sabjányi úr nyilvánosságot látott nyilatkozata, valamint a sofőrökkel kötött szerződések tartalma – amely a fent említett szolgáltatásokat szó szerint megnevezi – egyértelműen olyan szolgáltatásra utal, amely az ítélet szerint kizárt a taxiszolgáltatásból.”
A hangjukat ezúton hallató hagyományos fuvarszervezők jelezni kívánták, „az már minden érintett és a hatóságok számára is nyilvánvaló tény, hogy a valós szolgáltatást a diszpécserengedéllyel nem rendelkező észt cég végzi, azaz egy engedélyköteles tevékenységet a jogszabályok kikerülésével a magyar cég átad a számára.
A magyar és az észt cég közötti szerződések hatályosan nem kerülhetik ki vagy nem kerülhetnék ki az európai uniós irányelveket és a hazai taxis piacra vonatkozó jogszabályokat és rendeleteket, mégis ez történik.
”Amennyiben a valós szolgáltatást vesszük alapul, a közleményt jegyző vállalkozások szerint a különféle adószakértők nyilatkozata a Bolt adózásáról, tevékenységéről nincs összhangban a valósan nyújtott szolgáltatással, éppen ezért „a médiában megjelent szakértői nyilatkozatok teljes mértékben tévesek és megtévesztők, azok általánosságban véleményeznek, és nem veszik figyelembe a szakmára vonatkozó rendelkezéseket.”
Kiemelték továbbá, hogy a magyar kormány 2016-ban jogszabállyal szüntette meg az uber utazásmegosztó működését – pontosan adózási, adóelkerülési anomáliák miatt.
Hangsúlyozták: jelen pillanatban az Uber tevékenységét a Bolt végzi, pusztán annyi különbséggel, hogy legalább a sofőrök megfelelnek az előírásoknak és rendeleteknek – beleértve az adójogszabályokat –, de maga a cég, sem az észt, sem a magyar, nem. Erre utal az is az álláspontjuk szerint, hogy minden nyilvános platformon, telefonos applikáción önmagát utazásmegosztónak aposztrofálja a Bolt, és nem taxinak, ezt pedig az észt cég cégkivonatai is megerősítik, azokban a taxiszolgáltatás sehol nem szerepel.
A teljes cikk itt olvasható.
NOS, NEM KELLETT SOKAT VÁRNI, ISMÉT REAGÁLT A BOLT, EMELLETT JOGI LÉPÉSEK MEGTÉTELÉT IS MEGÍGÉRTÉK
A Bolt Taxi törvényes működését, jó hírnevét sorozatosan megsértő, illetőleg azt veszélyeztető, alaptalan, rosszhiszemű és minden esetben megcáfolt sajtóközlemények miatt
A BOLT HTX. KFT. A RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ VALAMENNYI JOGI FÓRUMON MEGTESZI A SZÜKSÉGES LÉPÉSEKET, VÉDVE EZZEL A BOLT HTX KFT. PARTNEREIT, MUNKAVÁLLALÓIT ÉS A BOLT TAXI UTAZÓKÖZÖNSÉGÉT EGYARÁNT.
– írták meg az Indexnek.
Az Indexnek küldött válaszban kiemelték:
A Bolt egyik küldetése, hogy minél több potenciális utas számára tegye egyszerűbbé és kényelmesebbé a taxirendelés, valamint az utazás folyamatát, ezáltal pedig a mindennapjaikat. Emellett a felhasználók igényeit figyelembe véve folyamatosan bővítik az applikáció funkcióit, például az úti cél megadását követően már látható, hogy körülbelül mennyi idő elérni azt. „Ezzel a szemlélettel egyre biztonságosabb és kiszámíthatóbb a taxis közlekedés” – tették hozzá a portálnak.