A hárosi M0-s Duna-hídon egy tavaszi és egy nyári részleges lezárás következik, mert néhány hiányosságot még ki kell javítani. A munkálatok az év végére fejeződhetnek be.
A felújított hidat tavaly tavaszi átadása után az elővigyázatosság érdekében ismét le kellett zárni. Ezt követően a részletes vizsgálatok és utómunkálatok, valamint próbaterhelés következett. Végül a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), a kivitelező STR M0-ás konzorciummal együttműködve ideiglenesen forgalomba helyezte a hidat iskolakezdéskor folyamatos biztonsági ellenőrzés mellett.
Ám a hibákat nem sikerült megfelelően kijavítani, így idén tavasszal és nyáron ismét lezárásokra lesz szükség a híd hosszútávú megbízható használata érdekében.
Így ütemezik be a munkákat
A NIF közleményt adott ki arról, hogy elkészült a közép- és hosszú távú működést biztosító koncepció. Mint írják, ennek megvalósításának előkészítése folyamatban van, jelenleg az új hídsaruk kiválasztását és az ehhez szükséges egyes szerkezeti elemek megerősítését szolgáló részletes terveket készítik.
A munkák pontos ütemezéséről is tájékoztatnak:
- Az első ütemben 2021. március 22. és 2021. június 14. között a Deák Ferenc híd déli, M5 autópálya felé vezető hídján a szélső forgalmi sávot lezárják, és elvégzik a zajvédő fal befejezési munkáit.
- Tervezetten 2021. június 15. és 2021. szeptember 1. között pedig a Deák Ferenc híd északi, azaz az M1 autópálya felé vezető oldal hídját teljesen lezárják a beavatkozások megvalósításának idejére. Ebben az időszakban a térségben közlekedők 2×2 sávon haladhatnak a Deák Ferenc híd déli, azaz az M5 autópálya felé vezető oldal hídján.
A forgalmi terelések teljes időszakában a kerékpáros és gyalogos forgalom fenntartása biztosított lesz.
2021. szeptemberétől mindkét hídon a forgalom mindkét irányban, teljes értékűen, 4 forgalmi sávon haladhat – ígérik. Ezt követően a tervek szerint decemberig még ismét többször fognak hétvégén dolgozni, amely munkálatok már döntően nem befolyásolják a közúti közlekedést.