A burkolatba építenek tengelysúlymérőket, ezért a forgalomkorlátozás, ami miatt dugó lett.
Tengelysúlymérő-állomást építenek a burkolatba az M1-es autópályán három szakaszon, ezért mindhárom munkaterületnél csak egy sáv járható és hatalmas dugók alakultak ki.
Az Útinform oldalán azt írják, Hegyeshalom felé Bőny térségében a 104-es km-nél 3-4 km-es a torlódás, ami elkerülhető, ha lehajtanak a 94-es km-nél a Bábolna pihenőhelynél és a benzinkutat megkerülve a Bana – Bőny útvonalon közelítik meg az M1-es autópályát.
Mosonmagyaróvár térségében a 157-es km-nél 5-6 km-es a torlódás. Ott a torlódás úgy kerülhető el, ha a 142-es jelű Lébény csomópontnál letérnek a pályáról és az 1-es főúton továbbhaladva Mosonmagyaróvárnál térhetnek vissza a sztrádára.
Az ellenkező oldalon, Budapest felé Tata közelében, a 64-es km-nél 5km-re csökkent a torlódás hossza. Aki teheti a dugót kikerülheti lehajtva 67-es jelű Tata-Környe csomópontnál és Tatán keresztül az 1-es főúton továbbhaladva az autópálya 61-es jelű csomópontjánál térhet vissza a Tatabánya centrum csomópontnál.
A nemzeti tengelysúlymérő rendszer kivitelezési munkálatai várhatóan e hét végére fejeződnek be minden frekventált helyen – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt a múlt héten. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium beruházásában országosan 89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon a túlsúlyos járművek kiszűrésére.