Nem lesz titok, hogy ki vesz fel 2,5 milliós állami támogatást arra, hogy új, esetleg nagyobb autót vegyen a családjának. Az autókra ugyanis rá kell majd ragasztani egy matricát – írja a 444.hu
Múlt pénteken Novák Katalin államtitkár már bemutatta a matricát, bár a sajtótájékoztatóján még azt hangzott el az MTI tudósítása szerint, hogy a kormány az autóvásárlási támogatásért cserébe azt kéri, hogy a családok helyezzék el a programot népszerűsítő matricát az új, legalább hét személyes autójuk hátsó szélvédőjén.
A kormány honlapján megjelent „Matrica felhasználási útmutató” szövegéből ugyanakkor az derült ki, hogy a kérés nem úgy értendő, hogy a szülő eldönti, felragasztja-e hálából a matricát vagy inkább nem akarja mozgóreklámmá alakítani az új családi autót.
Az útmutatóban ez áll:
„Ez a használati útmutató segítséget nyújt a márkakereskedőknek, illetve azoknak a nagycsaládosoknak, akik a legalább hétszemélyes, új autójuk megvásárlásához igénylik a Családvédelmi Akcióterv részeként a nagycsaládosok autóvásárlási támogatását.
A kedvezményt ebben az arculati kézikönyvben meghatározott útmutatás alapján lehet matrica felhelyezésével érvényesíteni.”
Magát a matricát is megdicsérik:
«A matrica a “Családbarát Magyarország” arculati koncepciójába illeszkedik. Megjelenése diszkrét, elegáns, mint egy minőségi tanúsítvány. Felhelyezése a hátsó szélvédőre történjen. Az autó használatához biztonságos közlekedést és jó utat kíván a Magyar Kormány.»
Arra is van utasítás, hogyan NEM szabad felhasználni az elegáns matricát.
A megfelelő matrica megfelelő használata:
Hogy hány felmatricázott autó lesz? Július elsejétől indul a program, a feltételek ezek:
három gyereket nevelő vagy harmadik gyereküket váró családok igényelheti a 2,5 milliót, legalább hétszemélyes új gépkocsi vásárlásához.
Novák azzal számol, hogy egy év alatt mintegy 10 ezer nagycsalád veszi igénybe a támogatást. A programot idén 5, jövőre pedig mintegy 10 milliárd forinttal finanszírozza az állam. Az eredményt mindenki láthatja majd az utakon.
Forrás: 444.hu
MEGOSZTOM: