Hirdetés

Gondolkodtató
Ez a hibrid megoldás autós szempontból sem megfelelő. A biztonság legyen az első
Ez a hibrid megoldás autós szempontból sem megfelelő. A biztonság legyen az első
Hirdetés

Mint az már tegnap óta tudható, elkezdődött a megvalósítása az augusztus legvégén bejelentett nagykörúti kerékpársávok átszervezésének annak érdekében, hogy az autós forgalom ahol lehet két sávon tudjon haladni úgy, hogy a kerékpársáv is megmaradjon.

A Nagykörút Blahától délre eső szakaszán az volt a terv, hogy a parkolósávok helyén lenne a kerékpársáv, ezzel meghagyva az autósoknak a két sávot.

Három helyszín miatt viszont nem lehet ezt egységesen kivitelezni a déli szakaszon, a Petőfi híd és a Blaha között, mert ezeken a szakaszokon nincsenek parkolósávok.

Az alábbi fotók ma 10 óra után nem sokkal készültek a Blaha felől a Petőfi híd felé vezető oldalon. Látható, hogy nem túl erős a kerékpáros és gyalogos forgalom, de ha az lenne, az rendkívül balesetveszélyes helyzeteket eredményezne.

Az első ilyen hely a Rákóczi téri villamosmegálló környéke:

Fotó: bpiautosok.hu

A második a Krúdy Gyula utca és a Baross utca közötti szakasz, ahol megint visszatér a kerékpársáv a járdára.

A harmadik járdás szakasz pedig a Corvin negyed villamosmegálló előtt a Pál utca és a körút kereszteződésénél található.

Ez a hibrid és ismét ideiglenes megoldás azt gondoljuk, hogy nem kedvez senkinek.

Egységes, végleges kialakítás lenne szükséges, ami közlekedésbiztonsági szempontból megfelelő. A jelenlegi, fotókon látható megoldás sajnos nem az. Nagyon nem…

Fotó: bpiautosok.hu

A hazai közlekedési kultúra – és ez most autós, biciklis, sőt gyalogos értelemben is értendő – szerintünk nem teszi lehetővé egy ilyen hibrid, kaotikus rendszer jelenlétét.

Hirdetés

Megint ott tartunk sajnos, hogy a körút alapvetően nem arra van kitalálva, ami megfelelne kompromisszumok nélkül mindenkinek.

A megoldás véleményünk szerint milliárdokba kerülne, amit sem a főváros, sem pedig a kormány nem tud/akar finanszírozni.

Viszont ennek hiányában olyan ideiglenes próbálkozások történnek, mint a mostani, ami könnyen vezethet sorozatos balesetekhez.

Fotó: bpiautosok.hu

Ami alternatíva lehet az az, hogy a parkolósáv nélküli szakaszokon fessenek fel kerékpáros nyomvonalat.

Így azt az autósok is használhatják, bár ez a megoldás is óriási figyelmet igényel a kerékpáros és autós közlekedőktől, hiszen a villamosmegállóknál amúgy is szűk a hely a két sávnak.

Fotó: bpiautosok.hu

Az, hogy jelenleg festegetnek össze-vissza úgy, hogy a gyalogátkelőt is érintik, nekünk nem tűnik szakmainak.


MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés