Hirdetés

Gondolkodtató
Döntött a közgyűlés arról, hogy maradnak-e az ideiglenes kerékpársávok Budapesten
Döntött a közgyűlés arról, hogy maradnak-e az ideiglenes kerékpársávok Budapesten
Hirdetés

Mint azt korábban megírtuk ma dönt a fővárosi közgyűlés arról, hogy az iskolakezdésre megmaradnak-e azok az ideigelenes kerékpársávok, amiket folyamatosan alakítottak ki Budapest legforgalmasabb útjain, április óta.

A Dohány utcáig visszakapják az autósok a kétszer két sávot, a biciklis sávot pedig a parkolók helyén alakítják ki.

A Nagykörút többi részén, a Blaha Lujza tértől a Nyugati térig viszont marad az egysávos autósforgalom

– mondta el Karácsony Gergely a Nagykörútról szóló sajtótájékoztatón.

„22 civil szervezet álláspontjával értünk egyet, akik azzal érveltek, hogy a Nagykörút legyen Budapest főútja. A kompromisszumos javaslatunk alapján, aminek kialakítása a napokban elindul a kerékpárosok továbbra is biztonságosan biciklizhetnek, az autósoknak majdnem teljesen visszaadjuk az utat, az ott élőknek pedig jobb környezetet szeretnénk teremteni.”

– mondta el a főpolgármester, majd hozzátette, hogy:

A parkoló sávban alakítjuk ki a kerékpársávot, így visszaadjuk az autósoknak a 2*2 sávot a Dohány utcáig.

Az azt követő szakaszon marad a 2*1 sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani, de itt járdaszigeteket fogunk kialakítani, azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósok.

Balogh Samu kabinetfőnök, várostervező elmondta a sajtótájékoztatón, hogy

a Blaha Lujza tér egy válaszó vonal, ettől kezdve a Petőfi hídig visszaállításra kerül a kétszer két sáv, a parkolókat viszont elvesszük.

A Blaha Lujza tér és a nyugati tér között megmarad a mostani állapot apró módosításokkal, de a csomópontok előtt kialakítanak kétsávos megoldásokat, illetve olyan lámpaprogramok lesznek, főleg a gyalogosátkelőknél, ami nagyobb kapacitást tud és biztosítható az egysávos kialakítás mellett is.

Hirdetés

A következő lépések már szeptember folyamán megtörténnek, most a héten elindul a kivitelezés. A változások zöme szeptember elején megtörténik, másik rész a hónap végén.

A ősz folyamán komplex tervezés indul, aminek alapja egy közösségi tervezés a Nagykörút jövőjéről. A főpolgármester ezt követően hozzátette, hogy az áruszállítást ezt követően is engedélyezik. Ezzel a megoldással 400-500 parkolóhelyet kell beáldozni.- írja a portfolio.hu

Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a sajtótájékoztató előtt ugyanezt a megoldást javasolta a fővárosnak, hogy a tanévkezdés előtt adják vissza az elvett sávot az autósoknak, megoldásként pedig a parkolók helyetti kerékpársávról írt egy Twitter-bejegyzésben:

a Nagykörúton a parkolósáv helyett legyen kerékpársáv, úgy, hogy a boltok töltését és a mozgáskorlátozottak parkolását továbbra is biztosítani lehessen. A parkolók helyetti kerékpársávról pedig legyen előzetes, érdemi párbeszéd és készüljön szakmai hatástanulmány.”


Azt gondoljuk, hogy a főváros egy kompromisszumos megoldást választott.

Parkolóhelyeket áldoztak be a forgalom áramlásának oltárán, ami nem biztos, hogy baj, ám a Nagykörút nem egységes sávszáma miatt a Blaha Lujza térnél komoly dugók alakulhatnak ki.

Másfelől jó lett volna, ha már augusztusban elkezdik az átalakításokat és zökkenőmentesen tudott volna indulni a tanév.

A döntéstől függetlenül továbbra is azt gondoljuk, hogy, mint arról többször nyilatkoztunk, véleményünk szerint

az autósok tudatos kiszorítása zajlik Budapesten. Nagyon-nagyon erős a kerékpároslobbi és ez nyilvánvalóan egybevág a Főváros álláspontjával

Korábban meghívást kaptunk a főpolgármester által fémjelzett Restart Budapest programra. Javaslatokat azonban nem tehettünk, a koncepcióba se szólhattunk bele.

Forrásrészletek: portfolio.hu


MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés