Hirdetés

Gondolkodtató
Még a héten eldől az ideiglenes kerékpársávok sorsa
Még a héten eldől az ideiglenes kerékpársávok sorsa
Hirdetés

Még a héten döntenek az ideiglenes kerékpársávok sorsáról a Fővárosi Önkormányzatnál – erről beszélt az ATV Híradónak Karácsony Gergely kabinetfőnöke. Balogh Samu azt is hozzátette, azoknál a felfestéseknél is szükség van némi változtatásra, amelyek megmaradnak. A Kerékpárosklub szerint a Nagykörútnak nincsen alternatívája. A Budapesti Autósok Közössége viszont úgy véli: az autósok kiszorítása zajlik.

Hónapok óta a bicikliseké az egyik sáv a Nagykörúton, ahol a számos más részéhez hasonlóan szeptemberig biztosan maradnak az ideiglenes felfestések. Közben a Fővárosi Önkormányzat augusztus végéig várja a lakossági visszajelzéseket, elsősorban a körút kapcsán, de ahol megmaradnak a felfestések, ott is szükség van némi változtatásra.

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke híradónknak elárulta, mivel ezek ideiglenes sávoknak indultak, és rövid idő alatt kellett őket létrehozni, akad javítanivaló.

„A kerékpárosok például védettebb sávokat szeretnének, így ahol erre van lehetőség, ott nyilvánvalóan hozzá kell majd nyúlni az adott szakaszokhoz, amennyiben továbbra is megmaradnak” – részletezte Balogh.

Az ideiglenes kerékpársávok sorsa egyébként megosztotta az embereket. A Pulzus felmérése szerint a válaszadók 55 százaléka hajlik arra, hogy maradjanak a felfestések, 17 százaléka ellenzi ezt, míg 28 százalékuk úgy gondolja, hogy külön kerékpársávokra lenne szükség.

A Magyar Kerékpárosklub sikeresnek látja az átalakításokat. A legnagyobb baj szerintük azonban mégis az, hogy a körútnak például nincsen alternatívája. Kürti Gábor szerint csak nehezen, nagy kerülővel, kikerülni a körutat, ráadásul ezek balesetveszélyes útvonalak. Kevésbé beláthatóak, és a forgalomtechnika sem szabályozza egyértelműen a kisutcáknak a forgalmát – magyarázta híradónknak az elnök.

A Budapesti Autósok Közössége szerint korábban meghívást kaptak a főpolgármester által fémjelzett Restart Budapest programra. Javaslatokat azonban nem tehettek, a koncepcióba se szólhattak bele. Csősz Krisztián szerint az autósok tudatos kiszorítása zajlik Budapesten. „Nagyon-nagyon erős a kerékpároslobbi és ez nyilvánvalóan egybehangzik a Főváros álláspontjával” – fogalmazott az alapító.

Forrás: atv.hu


MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés