hirdetés

Velünk tartasz?




Dugódíj / dízel behajtás korlátozás. Ezért nem történt még meg

Dugódíj / dízel behajtás korlátozás. Ezért nem történt még meg

2020-12-14 Facebook

Időpontfoglalás klíma javításra, töltésre:
+36 30 508 4617
hirdetés

Sokan írtok nekünk a témában pro és kontra, hogy mikor és hogyan fogják bevezetni ezeket a forgalomcsökkentő intézkedéseket a fővárosban, ezért gondoltuk írunk arról néhány sort, hogy jelenleg mi a helyzet ezekben – az autóval közlekedőket érintő – ügyekben.

A több, mint egy évvel ezelőtt főpolgármesternek megválasztott Karácsony Gergely programjában alacsony kibocsátású zónák bevezetése is szerepelt. A dugódíj bevezetésére pedig Uniós kötelezettségvállalásunk van.

Alacsony kibocsátású zónák:

Jelenleg ennek az elvárásnak még a fővárosi önkormányzat sem tud megfelelni, mivel a budapesti buszállomány 40%-a Euro 3-as besorolású buszokból áll. Borzalom!

– hangzott el Karácsony Gergely interjújában, amit a Partizán nevű YouTube csatornának adott, még októberben.

Hozzátette:

Ha én, mint fővárosi önkormányzat nem tudom a saját cégemet abban támogatni – nyilván nem direkt vannak ezek a buszok…-, hogy meg tudja ugrani ezt az akadályt, akkor milyen alapon várom ezt el a budapesti, vagy Budapesten közlekedő polgároktól.


KAPCSOLÓDÓ:

Karácsony: Jövő nyártól jöhet a 15 perces ingyen parkolás


Egyelőre tehát így állunk a dízel autók kitiltásával. A leginkább környezetszennyező – régi – dízel autók kitiltásáról sincs szó tehát egyelőre, pedig ez egy nagyon komoly forgalomcsillapító eszköz lehetne – a károsanyag kibocsátás szempontjából pedig egy sokkal hatékonyabb intézkedés, mint az, hogy sávok elvételével adott esetben még nagyobb dugót generálnak.

hirdetés

Dugódíj:

Jelenleg törvény tiltja, viszont Európai Uniós kötelezettségünk van ennek a bevezetésére.

Karácsony elmondta az októberi riportban, hogy jelenleg vizsgálják, hogy a dugódíj bevezetésének mik az informatikai és  infrastrukturális feltételei.

“Budapestnek vagy kiköpnie, vagy benyelnie kell a dugódíjat” – hangzott el a főpolgármestertől.

Nemzetközi kötelezettség van, de véleménye szerint ne emiatt akarjunk dugódíjat. Szerinte népszavazással kell a bevezetését eldönteni.

Elhangzott, hogy amennyiben ezt leszavazzák az emberek, akkor ez a program nem fog teljesülni, ám személy szerint Karácsony Gergely amellett fog érvelni, hogy kerüljön bevezetésre

A főpolgármester hozzátette, hogy az autómentes városok kb. 30 éve kezdték el az autómentes politikát.

Szerintünk emiatt tűnhet úgy tehát, hogy azokban a városokban látszólag nagyobb az elfogadás, hiszen nem 1-2 év alatt történtek meg azok a drasztikus intézkedések, amik az autók kiüldözését szolgálják a városból.

Borítókép: illusztráció


MEGOSZTOM:

Figyelem!

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Sokan olvassák



Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság

A biztonságosabb közutakért…

Támogatónk

hirdetés

Itt is kövess…

MŰSOROKKAL, VIDEÓKKAL

csatornánkon
várunk


VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


A TWITTEREN IS OTT VAGYUNK