Szeptember 1-jétől nemcsak a szabálysértési, hanem a közlekedési bírságok is 30 százalékkal nőnek – szúrta ki az Index a Magyar Közlöny idei 100. számában.
A közúti közlekedés szabályszegői minimálisan 13 ezer, maximálisan 390 ezer forint közigazgatási bírsággal számolhatnak. Vagyis szeptembertől egyszerre nőnek a szabálysértési, a helyszíni és a közigazgatási bírságok.
A változások nyomán szeptember 1-jétől a pénzbírság legalacsonyabb összege 6500, legmagasabb összege 200 ezer forintra emelkedik. Előbbi eddig 5 ezer, utóbbi 150 ezer forint volt, vagyis mintegy 30 százalékos az emelés.
Az üzembentartó felelőssége
Szeptember 1-jétől nemcsak a szabálysértési, hanem a közlekedési bírságok is drasztikusan nőnek – szúrtuk ki a Magyar Közlöny idei 100. számában. Az előbb említett salátatörvény ugyanis módosította a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényt is, amely – egyebek mellett – 30 százalékkal megemelte a közúti közlekedés szabályait megsértőkkel szemben kiszabható közigazgatási bírságokat: a „10 ezer forinttól 300 ezer forintig” szövegrész helyébe a „13 ezer forinttól 390 ezer forintig” szövegrész lépett. Ez azt jelenti, hogy szeptembertől a gyorshajtók akár 390 ezer forintos közigazgatási bírságra számíthatnak.
Mint ismert, 2008. május 1-jétől a gépjármű üzembentartója felel azért, hogy az általa üzemeltetett, illetve használt gépjárművel:
- a megengedett legnagyobb sebességre,
- a vasúti átjárón való áthaladásra,
- a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire,
- a gyorsforgalmi út leálló sávjának, leállóöblének igénybevételére,
- a behajtási tilalomra, a korlátozott övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra,
- a természet védelmére,
- a díjköteles útszakaszok használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíjra vonatkozó előírásokat betartsák.
Amennyiben az előírásokat megszegik, az üzembentartóval, illetve a gépjárművet használatra átvevő személlyel szemben szeptember 1-jétől már 13 ezer forinttól 390 ezer forintig terjedő közigazgatási bírságot szabnak ki. – jegyzi meg az Index.