A kategóriák között egyértelműen a SUV vezeti az idei eladási listát (is), csak ebből a fajtából 47480 újat állítottak forgalomba, népszerű még az alsó-középkategória is, amiből 35772 darabot vettek a magyarok. A harmadik a kisautó szegmens 18753 darabbal. – írja a penzcentrum.hu
Ha modellenkénti toplistát nézzük, akkor kiderül, hogy a top 20 első két helyezettjét a Suzuki adja, a Vitarának már csak 251 forgalomba helyezett modell kell, hogy idén átlépje a 10 ezres darabszámot,
de az átlagok alapján az SX4 S-Crossnak is minden esélye megvan erre, bár abból az októberi állás szerint 7931 került forgalomba – a „Mi autónk” egy harmadik modellt is ad a top 20-ba, a Swift a 12. helyen áll 2249 új autóval.
A dobogón a harmadik a Skoda Octavia, amiből eddig 5888 fogyott, a negyedik pedig jócskán lemaradva, 3359 darabbal a Dacia Duster.
Íme a teljes top 20-as lista:
- 1. SUZUKI VITARA – 9749
- 2. SUZUKI SX4 S-CROSS – 7931
- 3. SKODA OCTAVIA – 5888
- 4. DACIA DUSTER – 3359
- 5. FIAT 500 – 2786
- 6. KIA CEED – 2670
- 7. OPEL CORSA – 2518
- 8. OPEL ASTRA K – 2510
- 9. RENAULT CLIO – 2505
- 10. FORD KUGA – 2460
- 11. FORD FOCUS – 2409
- 12. SUZUKI SWIFT – 2249
- 13. TOYOTA COROLLA – 2232
- 14. VOLKSWAGEN GOLF – 1845
- 15. DACIA SANDERO – 1784
- 16. NISSAN QASHQAI – 1612
- 17. KIA SPORTAGE – 1482
- 18. TOYOTA C-HR – 1469
- 19. RENAULT CAPTUR – 1448
- 20. TOYOTA YARIS – 1413
Honnan van pénz új autóra?
A piaci szereplők adataiból az is kideült, hogy honnan van pénze a magyaroknak ennyi új autóra: minden kétséget kizáróan a legtöbben hitelhez folyamodnak.
A Magyar Lízingszövetség adatai szerint 2019 első háromnegyed évében a finanszírozott összeg megközelítette az 550 milliárd forintot, ami éves szinten 9,3 százalékos növekedést jelent.
A 9,3 százalékos növekedés ugyan elmarad a 2017-ben elért 18 százalékos, valamint a tavalyi 13 százalékos bővüléstől, de megfelel a Lízingszövetség várakozásainak, az év elején ugyanis 10 százalék körüli növekedéssel számoltunk. A magyarországi növekedés pedig bőven felülmúlja az európai lízingpiaci bővülést, ami az első félévben 3,4 százalékos volt
– jelentette ki Nyikos Katalin, a szövetség elnöke.
A Suzuki helyzetéről Lacházi Istvánnal, a Suzuki Szeleczky értékesítőjével beszélgettünk, aki elmondta, hogy
a vevők továbbra is a jó ár/érték arány és a megbízhatóság miatt fordulnak a japán márka felé, valamint a napjainkban mindent letaroló SUV szegmensben a Suzuki egy olyan autóval tudott előrukkolni, ami nem csak ár-érték aránya miatt, hanem érzelmileg is a vágy tárgya lett nem csak hazánkban, hanem Európa szerte is.