Karácsony Gergely főpolgármester alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat hozna létre Budapesten, ami a kijelölt területeken a gépjárművek nagy részének kitiltását jelentené. – írja a magyarnemzet.hu
Ismét konkrétumok nélküli fröcsögés történt dízel ügyben. Megszólalunk a ma esti ATV Híradóban
Karácsony nemrég egy interjúban lehetőségként beszélt a dízelautók kitiltásáról, majd miután ellepték az internetes fórumokat a dühös hangvételű hozzászólások, visszavonulót fújt és finomított álláspontján.
– Ha a városnak néhány kisebb területéről kitiltják a gépkocsikat – vagy azok egyes fajtáit, mint például a dízeljárműveket –, akkor nyugat-európai példákból az látható, hogy a sűrűbb forgalom részben áttevődik más területekre, és a lakossági elégedetlenség is megnő ott, ahol nem vezették be a tiltást – jelentette ki Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.
Ezért szerinte ezeket az úgynevezett alacsony károsanyag-kibocsátási övezeteket nagyobb területekre és elsősorban a vidéki városokban célszerű bevezetni. Szavai szerint Budapesten az autók szennyezőanyag-kibocsátása leginkább a kamionokra az autópályákon, főutakon már kivetett használatarányos útdíj alkalmazásával lenne csökkenthető.
– Olyan kilométer-alapú díjat kellene fizettetni minden gépkocsi után, amit a jármű típusa és az adott napszak függvényében súlyoznának. Ennek ellenőrzése például a rendszámfelismerő rendszerek alkalmazásával megoldható lenne – fogalmazott a szakember. Hozzátette: a pesti alsó rakpart forgalom előli lezárása hétvégenként nem okozna különösebb fennakadást. Lukács András arra is kitért, hogy a forgalomcsillapítás is eredményre vezethet.