A Bloomberg jelentése szerint a Tesla a 2024-es év globális eladási adatai alapján megelőzte az Audi márkát, még annak ellenére is, hogy az amerikai vállalat éves szállításai elmaradtak a várakozásoktól. – szúrta ki a Hvg.hu
A Tesla tavaly összesen 1,79 millió járművet értékesített, míg az Audi, a Volkswagen-csoport prémium márkája, 1,67 milliót, ami 12%-os visszaesést jelentett az előző évhez képest. Az Audi gyengébb eredményeihez hozzájárult a kínai és európai piacokon tapasztalható fokozott verseny, valamint az elektromos járművek iránti csökkenő kereslet.
A német prémium gyártók, köztük az Audi, egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a kínai luxusautó-piacon, ahol a gazdasági helyzet továbbra is ingadozó, miközben a helyi gyártók fokozatosan növelik piaci részesedésüket. Európában az elektromos járművek eladásai szintén visszaestek a támogatások csökkentése miatt.
Ezek a kihívások arra kényszerítették a német autógyártókat – például a Volkswagent, a Mercedes-Benzt és a BMW-t –, hogy profitfigyelmeztetéseket adjanak ki. Az Audi eladásai különösen Németországban, Kínában és Észak-Amerikában csökkentek jelentősen, míg teljesen elektromos modelljeik kiszállítása 8%-kal, mindössze 164 ezer darabra esett vissza.