Az Európai Parlament sürgeti az Európai Bizottságot, hogy fontolja meg az összes motorkerékpár időszakos műszaki ellenőrzésének kötelezővé tételét az EU tagállamaiban – olvasható az ORFK baleset-megelőzési oldalán
Jelenleg kizárólag a 125 köbcentiméter feletti motorkerékpárokat kell rendszeresen ellenőriztetni az EU-ban, az ennél kisebb motorral rendelkezőket nem (a szabályozásban természetesen lehetnek nemzeti jellegű eltérések). Holott a kismotorok és a robogók gyakran nagyobb igénybe vételnek vannak kitéve, mint a nagyvasak, hiszen városon belül, illetve kisebb távolságokon sokszor a mindennapi közlekedés eszközei.
A műszaki vizsgálatok a baleseti kockázat csökkentését szolgálják, továbbá azt biztosítják, hogy csak jól működő járművek vegyenek részt a forgalomban – bár jelentős szerepet töltenek be a környezetvédelem szempontjából is -, így a javaslat szakmai szempontból aligha támadható.
Az EP-képviselők szerint a jövőben az általánosnál gyakrabban kell ellenőrizni a nagy futásteljesítményű motorkerékpárokat is, amelyeket élelmiszerek, vagy csomagok szállítására, illetve motorkerékpár-taxiként használnak.
Ez is logikusnak tűnik, hiszen a hasonló célokra használt gépkocsikat ugyancsak gyakrabban kell ellenőrizni (taxik, mentők stb.). Azt még nem tudni, hogy a 125 köbcentiméter alatti motorkerékpárok kötelező műszaki vizsgálatát mikortól rendelik el, de az biztos, hogy 2023-ban felülvizsgálják a járművek műszaki alkalmasságára vonatkozó valamennyi szabályt.