Hirdetés

Gondolkodtató
A főpolgármesternél is kihúzta a gyufát a teljes M0-ás fizetőssé tételének ötlete
A főpolgármesternél is kihúzta a gyufát a teljes M0-ás fizetőssé tételének ötlete
Hirdetés

Mint arról délelőtt beszámoltunk, újabb szakaszok, köztük a teljes M0 is fizetőssé válhat.

Januártól újabb útszakaszok, így gyakorlatilag a teljes M0-ás körgyűrű is fizetőssé válhat. Ez derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium jogszabály-tervezetéből. Az Autóklub szerint ez nem jó ötlet. A fuvarozók szerint: az újabb terhek hatására a viteldíjak akár 25 százalékkal is emelkedhetnek.

Sokan tudják, hogy van egy szakasz, ahol fizetős egy út, aztán nem fizetős, majd újra fizetős és így tovább. Sokan azonban nem váltják ki a kötelező matricát, főleg, hogy az M0-ás körgyűrű nagy része jelenleg is ingyenes. Ez azonban könnyen megváltozhat, amennyiben változtatás nélkül elfogadják a pénteken megjelent új jogszabálytervezetet, amely jövő január 1-jétől léphet életbe. Ezzel gyakorlatilag az egész M0-ás körgyűrű fizetőssé válna.

Az M0-ás körgyűrű az egyik legforgalmasabb út Magyarországon. A Magyar Közút felmérése szerint 2022-ben naponta csaknem 76 ezren haladtak el itt. Sőt, van olyan útszakasz, ahol ez a szám a napi 100 ezret is meghaladta, ami brutális növekedés, hiszen 2019-ben ez a szám még csak alig haladta meg a 60 ezret.


„Az autósok megsarcolása mellett ismét Budapestnek, a budapestieknek okoznak kárt.

Az M0-st nem fizetőssé, hanem ingyenessé kell tenni, ezt kezdeményeztük többször már a kormánynál. És megtesszük újra, érvekkel, tényekkel, adatokkal, hátha akad még ott valaki, akinek ez többet számít, mint az ostoba szlogenek…

Hirdetés

És hogy mi köze az M0-snak a budapesti dugókhoz? A budapesti torlódások elsődleges okai a város határain kívül keletkeznek: naponta több mint 300 ezer autó jön Budapestre az agglomerációból, sok autó a fizetős M0-s szakaszt is a városon keresztül kerüli el. Nem nehéz belátni: ha a városban ingyen lehet közlekedni, azt elkerülni azonban csak pénzért, akkor több autó megy keresztül a városon.

Márpedig a budapesti belváros úthálózata ezt a terhelést egész egyszerűen nem bírja el. Ha a problémák jórésze a városhatáron kívül keletkezik, a kezelésüket is ott kell elkezdeni. A cél, hogy csak akkora forgalom terhelje a belvárost, amelyet az ottani úthálózat biztonságosan és kiszámíthatóan le is tud vezetni.

Ezt a célt a fizetős M0-s terve súlyosan hátráltatja, az ingyenes M0-s viszont szolgálná.
Ha egységsugarú fideszes lennék, úgy mondanám, fejezze be a kormány az autósüldözést. De engem Budapest jövője, a város élhetősége érdekel, ezért újra nekifutunk az észérveknek az ingyenes M0-sról a kormány felé, a többi rajtuk múlik.”

– írta meg Karácsony Gergely Facebook posztjában.

Hirdetés

Tags :

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés