Hirdetés

Gondolkodtató
VIDEÓ: Újabb szakaszok, köztük a teljes M0 is fizetőssé válhat
VIDEÓ: Újabb szakaszok, köztük a teljes M0 is fizetőssé válhat
Hirdetés

Jövőre az M0-s autóút mellett az M44-es, az M30-as és az M76-os autóút bizonyos szakaszai is fizetőssé válhatnak a legújabb, egy pénteken megjelent új jogszabálytervezet szerint.

Újabb útszakaszok, így gyakorlatilag a teljes M0-s körgyűrű is fizetőssé válhat január 1-jétől egy pénteken megjelent új jogszabálytervezet szerint, amit az ATV szúrt ki. A Magyar Közút felmérése szerint tavaly csaknem 76 ezren használták ezt a körgyűrűt naponta.

Hirdetés

Januártól újabb útszakaszok, így gyakorlatilag a teljes M0-ás körgyűrű is fizetőssé válhat. Ez derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium jogszabály-tervezetéből. Az Autóklub szerint ez nem jó ötlet. A fuvarozók szerint: az újabb terhek hatására a viteldíjak akár 25 százalékkal is emelkedhetnek.

Sokan tudják, hogy van egy szakasz, ahol fizetős egy út, aztán nem fizetős, majd újra fizetős és így tovább. Sokan azonban nem váltják ki a kötelező matricát, főleg, hogy az M0-ás körgyűrű nagy része jelenleg is ingyenes. Ez azonban könnyen megváltozhat, amennyiben változtatás nélkül elfogadják a pénteken megjelent új jogszabálytervezetet, amely jövő január 1-jétől léphet életbe. Ezzel gyakorlatilag az egész M0-ás körgyűrű fizetőssé válna.

Az M0-ás körgyűrű az egyik legforgalmasabb út Magyarországon. A Magyar Közút felmérése szerint 2022-ben naponta csaknem 76 ezren haladtak el itt. Sőt, van olyan útszakasz, ahol ez a szám a napi 100 ezret is meghaladta, ami brutális növekedés, hiszen 2019-ben ez a szám még csak alig haladta meg a 60 ezret.

És nem ez az egyetlen útszakasz, amelyre csak külön tarifa fejében lehetne felhajtani. Az M0-ás autóút mellett az M44-es, az M30-as, és az M76-os autóút bizonyos szakaszai is érintettek. Mint ahogyan az M6-os és M4-es autópálya is, előbbi Bátaszék, míg utóbbi Abony térségében.

A legjelentősebb változás azonban az M0-ás körgyűrűt érinti, amelynek fizetőssé tételét a Magyar Autóklub nem tartja a legjobb ötletnek.

„Az, hogy az M0-ásnak bizonyos szakaszai fizetőssé váltak korábban, az sem volt támogatott az Autóklub részéről, hiszen mi azt szeretnénk, hogy az elkerülő utat veszély inkább az autósok igénybe, márpedig ez egy ellentétes érdekeltséget teremt”

– mondta az ATV Híradó stábkának Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub elnöke.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium társadalmi egyeztetésre bocsátotta a csomagot. Úgy számolnak, hogy ezzel évente 150 milliárd forint folyna be a költségvetésbe.

Hirdetés

Tags :

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés