Bologna a „Città 30” kezdeményezés első évében jelentős eredményeket ért el a közlekedésbiztonság terén. – szúrta ki a Hvg.hu.
A város 1991 óta először zárta az évet úgy, hogy egyetlen gyalogos sem vesztette életét az utcákon, miközben a halálos balesetek áldozatainak száma 49 százalékkal csökkent, mindössze tíz főre. A Corriere della Sera beszámolója szerint az összes közúti baleset száma 13, a sérülésekkel járó esetek száma 11, a súlyos baleseteké pedig 31 százalékkal esett vissza.
Mivel Olaszországban kiemelkedően sok a motoros és a kerékpáros, ezek a csoportok különösen érintettek: a balesetek 19,9 százaléka az elsőbbség meg nem adásából, 40 százaléka pedig gyorshajtásból fakad.
A 30 km/órás sebességkorlátozás jelentősen mérsékli a balesetek súlyosságát. Ebben a tempóban az autók fékútja kevesebb mint fele az 50 km/órás sebességnél tapasztaltnak, gyalogos elütése esetén pedig a halálozási arány csupán 5 százalék, míg 50 km/órás sebességnél ez az arány 70 százalékra emelkedik.
A program nemcsak a közlekedésbiztonság terén hozott előrelépést, hanem környezetvédelmi szempontból is: a nitrogén-dioxid-szint 29 százalékkal csökkent, és a város levegője az elmúlt évtized legjobb állapotát érte el.