Eddig csak sejteni lehetett, de ma hivatalosan is bejelentette Vitézy Dávid, hogy indul a főpolgármester-választáson, így ő lehet a kormánypárti Szentkirályi Alexandra mellett a jelenlegi városvezető, Karácsony Gergely egyik legkomolyabb kihívója. – szúrta ki az Index.
A volt közlekedési államtitkár szerint jelenleg mindent átsző a két politikai oldal háborúja, ám ő valódi városfejlesztést kínál. Indulásával az elemzők szerint azonban korántsem biztos, hogy Karácsony Gergelytől von el szavazatokat.
„Vitézy Dávid vagyok, döntöttem: indulok a főpolgármester-választáson”
– közölte a hírt a volt közlekedési államtitkár egy videós bejegyzésben. „Itt születtem, itt nőttem fel, húsz éve dolgozom Budapest fejlesztésén” – emlékeztetett. A közlekedési szakértő szerint Budapesten jelenleg mindent átsző a két politikai oldal háborúja, pártpolitikai csaták helyett azonban végre valódi városfejlesztésre van szükség, ezért indul a főpolgármesteri székért.
Nem várhatjuk Budapest problémáinak megoldását azoktól, akik a problémáinkat okozták. Nincs még öt évünk erre
– hangsúlyozta.
Vitézy szerint „a kormány sorra leállítja a fontos budapesti fejlesztéseket és elvonja a forrásokat, a városvezetés pedig áldozatszerepben tetszeleg és még akkor is tétovázik, amikor minden lehetősége meglenne határozottan előrelépni”. A volt közlekedési államtitkár álláspontja az, hogy öt súlyos problémával kell szembenézni Budapesten:
- Nincs elég megfizethető lakás és drága az albérlet.
- Nem elég jó a közösségi közlekedés a külső kerületekből és az agglomerációból, emiatt van ennyi dugó és emiatt rossz a levegő.
- Az egészségügyi ellátás színvonala egyre csak romlik, elavultak, lerobbantak a kórházaink, rengeteget kell várakozni, és teljes osztályok zárnak be személyzet híján.
- A köztereink nem elég otthonosak, nincs elég zöldfelület és sétálóutca.
- A körúton túli Budapestet, ahol a budapestiek háromnegyede él, magára hagyták, minden fejlesztési forrás a turistabelvárosba jut.
– foglalta össze az Index.
Vitézy Dávid azt is közölte, hogy kész tervei vannak a város további fejlesztésére. Úgy véli, új parkokra és közterekre, a HÉV-ek és a vasút megújítására, újabb villamosvonalak fejlesztésére, a rozsdaövezetek helyén pedig megfizethető lakások építésére van szükség.
Röviden felidézte pályáját is, elmondta, hogy civil közlekedési aktivistaként kezdte a munkát Budapestért, alapítójaként vezette a BKK-t, majd a Budapest Fejlesztési Központot, és jelenleg is városfejlesztési szakemberként dolgozik.
„2010 után a BKK létrehozásával számos sikert elértünk, megújítottuk a közösségi közlekedést, rengeteg járművet lecseréltünk, megcsináltuk a budai fonódót, felújítottuk a legforgalmasabb pesti villamosvonalakat, befejeztük a négyes metrót” – sorolta, hozzátéve, hogy „bőven van még feladat”.