A Világgazdaság (vg.hu) információi szerint átnevezhetik az eddig csak tervasztalokon létező M81-es és M8-as autóutakat, amelyek a jövőben M200 néven képezhetik a hazai gyorsforgalmi hálózat részét.
Az építtető és üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján egy műszaki térképen is már ez a jelölés szerepel:
A vg.hu azt írja, hogy
a jövőben megépítendő M200-as, az M0-s alternatívájaként szolgálhat, épp ezért óriási szükség lenne rá, mivel tavaly az M0-son elérte a napi gépjárműforgalom a 100 ezret a déli szakaszokon, ezzel a legterheltebb és legzsúfoltabb gyorsforgalmi utak egyike, ami a jövőben biztosan nem fog változni.
A portál megkereste az MKIF Zrt-t, akik aut írták, hogy az M200-as gyorsforgalmi út tanulmányterveinek felülvizsgálatát és áttervezését az idei évben megkezdik és azt is közölte, hogy az útszakasz az M1-es autópálya 13. számú főúti csomópontjától indul, és Székesfehérvár elkerülését, valamint az M7-es autópálya keresztezését követően, Sárbogárd térségében csatlakozik az M8-as gyorsforgalmi úthoz.
Az M8-as gyorsforgalmi út terveit jelenleg az Építési és Közlekedési Minisztérium készítteti, a terveket a 2023 év végétől 2024 év végéig tartó időszakban veszik át, majd ezt követően folytatják az útszakaszok tovább tervezését.
A gyorsforgalmi utak építése a kiviteli tervek elkészülte, valamint az építéshez szükséges földterületek állam általi megszerzése után kezdődhet meg. Ez nem mostanában lesz, tavaly novemberben a társaság 2028-at jelölte meg lehetséges dátumként.