Az MTI beszámolója szerint a BKV Zrt.-nél egyre kevesebb járművezető áll rendelkezésre, és ennek következtében az általuk ellátott feladatok elvégzése is veszélybe kerülhet. Ennek megakadályozása és megfordítása érdekében a vállalat kiemelt figyelmet fordít a toborzásra és képzésre.
A folyamatosan csökkenő járművezetői létszám elvezethet oda, hogy már nem tudjuk a feladatainkat elvégezni, ezért szeretnénk ezt megállítani, illetve visszafordítani.
– mondta Szedlmajer László vezérigazgató-helyettes szerdán Budapesten újságíróknak arról, hogy a BKV Zrt. intenzív toborzást folytat.
A 3-as metró átadását követően az autóbuszos pótlás nem szűnik meg, és a nyáron kezdődő villamosfelújítások miatt a város több pontján is szükség lesz rá. Az új trolibuszok érkezése várhatóan mintegy 13 százalékkal növeli a trolibuszágazat teljesítményét, és így a létszámigény is nő.
A járművezetői szakma világszerte elöregedő, és a BKV-nál az átlagéletkor 51 év. A vezetői csapat megtartása és fejlesztése ezért nagyon fontos. A főállású teljes munkaidős autóbusz-vezetők száma kevesebb, mint kétezer, a trolibuszvezetőké pedig 280. A női vezetők aránya alacsony, csak 3 százalék az autóbusz- és 8 százalék a trolibuszágazatban. A korszerűsített járművek esetében azonban a munkát nők is jól végezhetik, és erről szeretnének meggyőzni érdeklődőket.
A BKV Zrt. folyamatosan toboroz és képez, az idei bérfejlesztés 16 százalékos, a dolgozók megtartását segíti a munkakörülmények javítása, valamint a nyugdíjasok továbbfoglalkoztatása is enyhíti a létszámproblémákat. A vállalat hosszú távú munkalehetőséget, lakóhely közeli munkavégzést, gyakorlati idő elismerését, cafeteriát, ingyenes utazást a járataikon a hozzátartozóknak is, valamint munkásszállót kínál.
Jelenleg 60-70 főt azonnali kezdéssel tudnának foglalkoztatni, de akár százat is. – hangsúlyozta Szedlmajer László.
A bérezési rendszer összetett, a minimális alapóradíj 2400 forint, a havi átlagjövedelem bruttó 730 ezer forint, de akár 850 ezer forint fölött is lehet. Utóbbi nem kiugró, a járművezetők 20-25 százaléka ennyit keres – jelezte Szedlmajer László.
Borítókép: illusztráció – Védte a kislányt. Inkább az autó elé ment a busszal, hogy ne történjen baleset