A bajor gyártó a biztos siker érdekében egyszerre több vasat tart a tűzben. Mutatjuk, melyeket.
Mostanság szinte még a csapból is az elektromos meghajtással rendelkező újgenerációs környezetbarát autók folynak. Olyannyira, hogy még az elsősorban dinamikus viselkedésű élményautókra koncentráló BMW is arról számolt be a napokban, hogy 2025-ben már tizenkét olyan modellt fog forgalmazni, mely tisztán elektromos hajtáslánccal fog rendelkezni.
A BMW azonban nem kíván mindent egyetlen lapra feltenni, ami azt jelenti, hogy a német gyártó nem csak és kizárólag a villanyautókban látja a jövőt. Klaus Fröhlich, a vállalat kutatási és fejlesztési részlegének a vezetője ugyanis elmondta, hogy a BMW továbbra sem kíván felhagyni az üzemanyagcellás autókkal kapcsolatos fejlesztésekkel.
Emberünk elárulta, hogy 2025-re tehető egy sorozatgyártásra érett üzemanyagcellás BMW nagyautó érkezése. Ez az új modell annak az együttműködési projektnek a gyümölcse lesz, melyet a BMW az üzemanyagcella fronton igen komoly tapasztalatokkal rendelkező japán Toyotával folytat. Amennyiben az új technológia sikeres lesz, nemcsak BMW-kben, hanem akár Rolls-Royce-okban is találkozhatunk majd vele.
Az üzemanyagcellás autókba hidrogént kell tankolni, és azok abból elektromos áramot, valamint vizet állítanak elő. A károsanyag-kibocsátás nélküli koncepció hátránya, hogy egyelőre igen kevés helyen lehet hidrogént tankolni.