A Budapest északi részén, az Újpesti vasúti híd mellé tervezett Aquincumi híd terveit leporolná a Fővárosi Önkormányzat.
– derül ki a BKK Facebook posztjából, amiben a Balogh Samu, főpolgármester kabinetfőnökének posztját osztották meg.
” A Fővárosi Önkormányzattal közösen, az érintett kerületeket és Titeket, budapestieket is bevonva leporoljuk a fél évszázada tervezett Aquincumi híd terveit, és megvizsgáljuk, a korábban elképzelt megoldások ma is választ adnak-e a környék közlekedési kihívásaira.
A nagy kérdés, hogy érdemes-e új dunai átkelőt építeni az Újpesti vasúti híd mellett, és ha igen, milyen kialakítással, mekkora kapacitással, milyen csatlakozó közlekedési hálózattal, élhetőbbé teszi-e a fővárost, javítja-e a budapestiek életkörülményeit. „
– írják a posztban.
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke egy Facebook posztban közölte:
” A Fővárosi Önkormányzat és a BKK megkezdte az Aquincumi híd megépítésének előzetes vizsgálatát.
Az Aquincumi híd Budapest északi részén, az Újpesti vasúti híd mellett helyezkedne el, a főváros szerkezeti tervei évtizedek óta jelzik itt egy új dunai átkelő, valamint a hozzákapcsolódó közlekedési hálózat megépítését.
Mi nem gondoljuk, hogy egy terv, csak azért mert régi, feltétlenül jó is.
Ezért elsőként leporoljuk a régi terveket és megvizsgáljuk, hogy a 40-50 éve elképzelt műszaki megoldások ma is jó válaszokat adnak-e Budapest kihívásaira. A most elindított eljárás során az érintett kerületek bevonásával, a budapestiek megkérdezésével együtt fogjuk megvizsgálni, hogy érdemes-e egy új hidat építeni ezen a helyen, és ha igen, akkor pontosan milyen kialakítással, mekkora kapacitással, milyen csatlakozó közlekedési hálózattal érdemes ezt tenni.
Egy biztos:
Mi nem fogjuk támogatni városi autópályák építését Budapest sűrűn lakott részei között. Csak olyan tervek megvalósítását támogatjuk majd, amelyek hozzájárulnak Budapest élhetőségének növeléséhez, a közúti forgalom csökkentéséhez, a budapestiek életkörülményeinek javításához.
Látjuk, hogy hasonló projektek esetében problémát okoz, ha nem vonja be a fejlesztő a lakosságot már a célok meghatározásakor a döntéshozatali folyamatokba. Nehéz kompromisszumokra jutni, ha az alapvető célokban sincs egyetértés az érintett szereplők között. Mi éppen ezért fogjuk bevonni az érintett kerületi önkormányzatokat, a budapesti lakosokat már a vizsgálat legelején, hogy a céljaink közösek legyenek, így a megoldások is mindenkinek elfogadhatók legyenek.
Az előzetes vizsgálat az érintett állami szereplők bevonásával, a központi költségvetés támogatásával valósul meg. Az első lakossági kérdőívek már május folyamán elérhetőek lesznek.
A képek a híd lehetséges helyét, valamint az Újpesti vasúti hidat ábrázolják.
– Írta meg Balogh Samu.