Dr. Herpy - Jogi vélemény:

 
INTERJÚ: Kétszeres Kamion-Európa-bajnok, AMG-nagykövet – Kiss Norbival beszélgettünk
INTERJÚ: Kétszeres Kamion-Európa-bajnok, AMG-nagykövet – Kiss Norbival beszélgettünk
Hirdetés

Úgy gondoltuk egy új rovat formájában kedveskedünk nektek egy kis aprósággal, melynek keretén belül kis hazánk büszkeségeivel, a hazai autós élet ismertebb tagjaival, versenyzőkkel, neves szakkommentátorokkal készítünk riportokat.

Megkérdezzük mi az ő véleményük a közlekedési kultúránkról, hogyan látják a többi autóst a közutakon versenyzői szemmel, hogy kezdték pályafutásukat és időnként közületek is választunk egy-egy szerencsést, aki feltehet egy kérdést az aktuálisan következő riportalanynak. (ennek részleteit hamarosan ismertetjük )

Első alanyunk Kiss Norbert kétszeres Kamion-Európa-bajnok, AMG nagykövet.

Az egyik legeredményesebb magyar gyorsasági autóversenyzőként úgy gondoljuk, igazán büszkék lehetünk rá. Norbi egyébként egy halál nyugodt fazon. A beszélgetés alatt sokat viccelődtünk, gyorsan repült az idő. Szerencsére még a vírusos időszak előtt sikerült mindezt megejtenünk.

„Kedvenc pályám a Hungaroging, LeMans, Nürburgring”

Fotó: Tóth Laci

Mióta van jogosítványod?

19 éves voltam, amikor a jogosítványt megszereztem. Volt autó a családban, de nagyon féltették a szüleim, ezért nem engedtek vezetni, így nem is jött szóba, hogy hamar megszerezzem a jogosit. Amíg eltelt ez a pár év sokat szimulátoroztam és egy verseny után kaptam arra lehetőséget, hogy kipróbáljak egy igazi versenyautót ezért

2004-ben már sokat beszélgettünk arról, hogy legyen minél előbb vezetői engedélyem, amit még akkor ősszel meg is szereztem, így 2005-től versenyeztem igazi versenyautóval igazi Kupában.

Milyen autókkal versenyeztél eddig?

2005-ben az Opel Astra Kupával kezdtem, amely évben az Év Újonca lettem. 2006-ban a Renault Clio kupát megnyerve a következő évben már a magyar Seat Leon Kupa keretein belül harcoltam a bajnoki címért, amit pont Wéber Gábor előtt nyertem meg.

Életem legjobb élménye volt ebben az évben részt venni a Porsche Supercup futamán a VIP autóval.

Csak így visszagondolva az eddigi pályafutásomra gondolom úgy, hogy egyszerűen túl korán jött ez a lehetőség. Két éve versenyeztem még és pár évet vártam volna még vele, mert sokkal tapasztaltabban és rutinosabban tudtam volna menni, mint akkor 2007-ben. 2008-ban picit nehezebben lett meg a bajnoki cím a Seat Leon Kupában, mert Wéber Gábor mellett Michelisz Norbertel is kellett csatáznom. 2009-ben jött a gazdasági válság, de még így is sikerült versenyeznem a Suzuki és a Formula Renault Kupában, ami nagyon különleges volt számomra kicsit Forma1-es feelingje volt. Ezzel is tudtam menni két szezont, voltak jó élmények, jó versenyek. 2010-ben a Zengő Motor színeiben indultam pár futamon a Spanyol Seat Leon Kupában, ahol 6. helyen végeztem és lehetőséget kaptam indulni a Maserati Kupában a Hunagoringen, ami szintén hatalmas élmény volt számomra. Nagyon imádtam a V8-as motort és a hatalmas 325 mm-es slick gumikon csapatni a Hungaroringen.

Ezután jött a ETRC Kamion EB. 2011-2015 között még magyar csapattal kétszeres Európa-bajnok lettem, majd 2016-től a Tankpool24 Racing csapatával egy Mercedes kamionnal versenyzek.

Fotó: Tóth Laci

Hogyan lettél AMG Márkanagykövet?

Amikor Mercedesre váltottam a Pappas Auto-t kerestem egyből, mivel Magyarországon ők forgalmazzák a kamion szegmenst, úgyhogy egyértelmű volt, hogy ez az a cég, ahol lennem kell. Viszonylag hamar, már nyáron AMG követ lettem és ennek már jó 3,5 éve. Kamion márkakövetnek nehéz lenni, mivel utcán jönni-menni vele nehézkes viszont személyautókkal nagyon jó együttműködést tudunk csinálni, elég csak körbenézni a szalonban.

Ezek az autók már nem csak arról szólnak, hogy elvigyenek A pontból B pontba, hanem a szenvedélynek és az autószeretetnek szimbólumai.

Tapasztalataid szerint mi a különbség a magyar és külföldi vezetési stílus között?

Sokan panaszkodnak az itthoni áldatlan állapotok miatt. Én sokat járok külföldön. Akik szerint áldatlan állapotok vannak itthon, az menjen egy kört Párizsban vagy Madridban. Ott sokkal brutálisabbak az utak és a körforgalmak, nem úgy, mint nálunk, ahol lámpákkal és felfestéssel segítik a közlekedést.

Érdemes megnézni az autókat ezekben a nagyobb városokban . Amit látsz, nem vigyáznak rá, körbe vannak nyomorgatva, úgy parkolnak hogy puff-puff csak beférjen valahogy.

Amikor kint vagyunk egy verseny és bérlünk egy autót rettegek. Fullos biztosítás nélkül nem merek autót bérelni, mert tutira rámegy az ember gatyája. Ehhez képest itthon sokkal jobb a helyzet és nincs is olyan nagy forgalom mint Rómában, Párizsban vagy Madridban.

Inkább ezekkel a végeláthatatlan építkezésekkel van a baj, csinálnak valamit, majd 2 hónapig egy munkást sem látsz.

Ezek miatt ezt tapasztalom itthon picit lassabban mennek a felújítások. M0-s környékén lakom és azt látom hogy a reggeli és a délutáni csúcsban van baj, de 10:00-16:00 között  egészen jól lehet haladni (már mikor) 🙂

Másik nagy panasza a magyar sofőröknek a vezetési morál. Én azt látom, hogy rendszeresen az emberek beengednek és működik a cipzár-elv, meg hasonlók. Persze minden héten akad egy-egy kivétel, de külföldön százszor rosszabb.

Fotó: Tóth Laci

Van valami hobbid, ha igen mi?

Gyerekkorom óta a számítógépezés az egyik hobbim azon belül is a különféle szimulátorok, de nem csak autós játékokkal szoktam játszani, hanem lövöldözős ügyességivel is, mert a sok vezetés miatt néha már nincs kedvem versenyezni és ilyenkor ezek a játékok kapcsolnak ki jobban. A másik hobbim az airsoft, amit baráti társaságban szoktuk művelni különböző pályákon erdőkben és volt orosz laktanyákon.

Köszönjük Norbinak, hogy megosztotta velünk ezeket és további sok sikert kívánunk neki. A Budapesti Autósok Közössége büszke rá, hogy ilyen remek sportolókkal büszkélkedhet az ország.

 

Fotó/szöveg: Tóth László HIPStudio.hu/Bp-i Autósok Közössége


MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés