A 20. születésnapját tavaly decemberben ünneplő, hirdetésszám és látogatottság kapcsán is piacvezető Használtautó.hu statisztikája szerint komoly keresletcsökkenésre kell felkészülniük az eladóknak.
A keresések száma több mint 40 százalékot esett az elmúlt héten.
Ahogyan az megszokott, idén februárban és egészen március 10-ig sem adódott olyan nap, hogy a Használtautó.hu oldalon ne indítottak volna legalább 1,15 millió keresést a böngészők, de az átlagos napi keresésszám 1,2 millió fölött volt, januárban és februárban a DATAHOUSE Kft. adatai szerint 16%-kal nőtt a hazai tulajdonosváltások száma. Március 11-e, azaz a veszélyhelyzet kihirdetése azonban a használt autók piacának is betett: már aznap is 1 millió alá ment a keresések száma, ami a megelőző hónap azonos időszakához mérten 16 százalékos visszaesést jelentett. – írja az autonavigator.hu
Március 12. és 15. között a februári keresésekhez mérten 20-25 százalékos visszaesést láthattunk, míg március 16-tól még drasztikusabb keresletcsökkenés adódott. Az elmúlt, iskolabezárásoktól sújtott héten pedig már 40 százalék feletti mértékben csökkent a keresések száma. Számunkra több kereskedő az oldalon végzett kereséseknél is érezhetően szerényebb érdeklődésről számolt be, ugyanakkor pozitív, hogy aki most nézelődik, az jellemzően vásárol is. A vevők száma ugyanakkor annak ellenére is csökkent, hogy néhány vásárló a járvány erősödése elé időzítette, vagy akár előrébb is hozta vásárlását.
A használtautó-import már februárban is visszaesést mutatott az előző évhez mérten, márciusban és áprilisban még drasztikusabb visszaesésre, akár a szegmens megállására kell számítani.
Az is nehezíti a kereskedők dolgát, hogy a jelenlegi szabályozások szerint csakis 10 és 15 óra között tarthatnak nyitva, de az autóikat külföldről beszerzők számára a forint érezhetően gyengült árfolyama is komoly veszteséget jelent.
Aki euróban vásárolt és most forintban ad el, már eleve csökkent vagy akár elúszott profittal kell, hogy számoljon, ám több kereskedő még ennek ellenére is akciókkal, árengedményekkel próbálja minimalizálni a veszteségeit, s a csökkenő számú érdeklődők közül vevőket vonzani. -fejti ki a cikkben Katona Mátyás.
Borítókép: Így ne hirdess autót- szerintünk