A General Motors a 70-es években forradalmasítani kívánta az autók vonatszerelvényeken történő szállítását. Egészen addig tizenöt darab személykocsi fért fel egy szerelvényre, azonban a forradalmian új Vert-A-Pac rendszernek köszönhetően a változatlan méretű vonaton kétszer ennyi, vagyis harminc autónak jutott hely.
Mindezt úgy sikerült megoldani, hogy az autókat az orrukkal lefelé, függőleges helyzetben rögzítették a vonaton. Első körben a vonatkocsi oldalából lenyitott oldalajtóra kellett felparkolni a szállítani kívánt autóval, majd pedig jött egy emelőautó, amivel felfelé becsukták a rögzített szállítmányt tartalmazó ajtót.
Ily módon jelentősen csökkenteni tudták a szállítási költségeket, ami fontos szerepet játszott abban, hogy az újfajta módon szállított Chevrolet Vega olcsó lehessen. Mivel az autókat a gyárban feltöltötték a szokásos folyadékokkal, a különleges szállítási megoldás miatt módosítani kellett az egyes tartályokat, és még az akkumulátor rögzítését is.
A Vert-A-Pac végül nem ért el komolyabb sikereket, ugyanis a Chevrolet Vega kifutását követően túlságosan drága lett volna a rendszer más modellekre történő átalakítása, és az alapötletet később sem vették elő a fiókból.